رضاییان می تواند جای یامگا و حردانی را بگیرد

بازیکن اسبق استقلال گفت: نمی‌توان به هوادار پرسپولیس خرده گرفت که از انتقال رضاییان ناراحت نباشد اما به طور کلی ما نباید فضا را به سمتی ببریم که بازیکن اذیت شود چون او هم انسان است.
تصویر رضاییان می تواند جای یامگا و حردانی را بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالعلی چنگیز بازیکن اسبق تیم استقلال درباره شرایط استقلال در آستانه حضور دوباره در لیگ برتر فصل جدید و نقل و انتقالات و حضور یک فوتبالیست پرسپولیسی در جمع بازیکنان استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظرتان استقلال در فصل نقل و انتقالات چطور عمل کرده است؟

من، پیشکسوتان استقلال و هواداران یک جور به مسائل نگاه می‌کنیم و کادر فنی و مربیان تیم استقلال به شکلی دیگر. طبیعتاً باید دید که آیا جواد نکونام از شرایط فعلی یارگیری استقلال راضی است یا نه. در واقع می‌خواهم اینگونه بگویم که اصل قضیه جواد نکونام است و او باید بگوید که آیا یارگیری استقلال تا اینجا درست و روی حساب و کتاب بوده یا نه. قطعا ما از تیم استقلال توقع داریم بهترین نفرات را داشته باشد و یا اگر نفراتش اسمی نیستند در طول مسابقات بتوانند در کنار یکدیگر با نظم و انضباط خاصی به میدان بروند و نتیجه بگیرند. اگر چنین باشد قطعاً می‌تواند حتی با یک تیم کم نام و نشان هم تیجه لازم را به دست بیاورد اما همه این‌ها بستگی به این دارد که تیم درست تمرین کند و در مسابقات با تاکتیک دقیق به میدان برود.

یارگیری تا اینجا خوب بوده! برای مثال حضور رامین رضاییان در جمع بازیکنان استقلال را چطور می‌بینید؟

این اتفاق از سال‌ها پیش در بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس رخ داده و همچنان هم ادامه خواهد داشت در زمان ما هم بازیکنانی بودند که از تیم استقلال به پرسپولیس می‌رفتند یا از پرسپولیس به استقلال می‌آیند این یک اتفاق عادی در عالم فوتبال است. نباید خیلی آن را بزرگ کرد. نباید این موضوع را برای بازیکن سخت و سخت‌تر کرد. قطعاً حضور یک فوتبالیست در فضای حرفه‌ای ربطی به پوشیدن پیراهن ندارد و باید بتواند تنها وظیفه‌اش یعنی اجرای تاکتیک‌های فوتبالی در قالب تمرینات و مسابقات فوتبال را به درستی اجرا کند. البته گاهی اوقات بعضی بازیکنان شاخص هستند که خیلی روی آنها حساسیت وجود دارد اما به طور کلی این موضوع در عالم حرفه‌ای باید تعریف شده باشد و دیگر بحثی درباره آن صورت نگیرد.

اما همین حالا فشارهایی برای رامین رضاییان به وجود آمده و در فضای مجازی او را به شدت مورد سرزنش قرار می‌دهند؟

بله قبول دارم بالاخره او یکی از بازیکنان تاثیرگذار در تیم پرسپولیس بوده و همچنین در تیم ملی و تیم‌های دیگر باشگاهی هم که حضور داشته جزو نفرات تاثیرگذار محسوب می‌شده است. به همین خاطر نمی‌توان به هوادار پرسپولیس خرده گرفت که از این انتقال ناراحت نباشد اما به طور کلی ما نباید فضا را به سمتی ببریم که بازیکن اذیت شود چون او هم انسان است. به هر حال هر انسانی برای پیشرفت و وفقیت خودش دست به کارهایی می‌زند که گاهی اوقات ریسک هم در آنها وجود دارد.

یعنی فکر می‌کنید رامین رضاییان با این کار ریسک کرد؟

طبیعتاً فوتبالیستی که از استقلال به پرسپولیس می‌رود یا از پرسپولیس به استقلال می‌آید دست به ریسک بزرگی می‌زند. این بچه‌ها در کشور ایران زندگی می‌کنند و هر روز از درب منزل که خارج می‌شوند تا به مقصد برسند با انواع و اقسام همشهری‌هایشان روبرو می‌شوند و در نهایت ممکن است بین آنها استقلالی و پرسپولیسی هم حضور داشته باشد به همین خاطر نمی‌توان چنین موضوعی را نادیده گرفت. امیدوارم هر اتفاقی برای رامین رضاییان می‌افتد در نهایت به سود استقلال باشد چون استقلال روی این بازیکن حساب کرده است.

در بحث جدایی صالح حردانی و وضعیت نامشخص کوین یامگا فکر می‌کنید این بازیکن بتواند جای خالی این نفر را پر کند؟

اگر رامین رضاییان همان رامین رضاییانی باشد که ما در تیم ملی و یا پارسال در تیم سپاهان می‌دیدیم قطعاً می‌تواند این کار را انجام بدهد. او توانایی زیادی در جناح راست دارد به ویژه یکی از بازیکنان پرنفس در این پست محسوب می‌شود که قابلیت رفت و برگشت زیاد در طول ۹۰ دقیقه بازی را از خودش نشان داده است.

اما گروهی از طرفداران استقلال بر این اعتقادند که یک فوتبالیست ۳۴ ساله که در طول این فصل پیش رو به سن ۳۵ سالگی هم خواهد رسید ممکن است شرایط خوب سال‌های گذشته را نداشته باشد یا تا حدی دچار افت شود؟

با تمرینات ویژه‌ای که رامین رضاییان برای خودش خارج از فضای تمرینی تیم انجام می‌دهد بعید می‌دانم او به این سرعت افت کند. من شناخت زیادی از نزدیک با او ندارم و فقط اخبار ورزش کردن یا حضورش در تیم‌های مختلف را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کردم ولی به طور کلی او همیشه حتی در فصل استراحت هم مشغول تمرین کردن آن هم تمرینات سنگین کنار ساحل و یا در سالن بدنسازی هستیم. به همین خاطر فکر می‌کنم او حداقل تا دو یا سه سال دیگر بتواند با قدرت به فوتبالش ادامه بدهد البته امیدوارم هرگز دچار مصدومیتی نشود که او را برای مدتی از فوتبال دور کند چون ممکن است روی روند خوبش تاثیر منفی بگذارد.

منبع: مشرق

728464