بیروت درباره هرگونه جنگ علیه لبنان هشدار داد

وزیر خارجه لبنان در پی تهدیدهای مطرح شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان پس از حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان، نسبت به هرگونه تحرکی علیه کشورش هشدار داد.

تصویر بیروت درباره هرگونه جنگ علیه لبنان هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، «عبدالله بوحبیب» در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی اظهار داشت: هر جنگی در لبنان به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود و در چنین شرایطی، اسرائیل متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

وی ادامه داد: می‌توانیم با یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) برای کشف منبع حمله به مجدل شمس همکاری کنیم. از اسرائیل می‌خواهیم که خویشتن داری کرده، جنگ را گسترش ندهد و همچنین جنگ غزه را متوقف کند.

بوحبیب اضافه کرد: آمریکا از دولت لبنان درخواست کرده که حزب‌الله را مهار کند و ما در پاسخ، از واشنگتن خواستیم که با توجه به تنش اخیر، از اسرائیل بخواهد که خویشتنداری کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

این در حالی است که «جنین هنیس پلاسخارت» هماهنگ‌کننده ویژه دفتر سازمان ملل متحد در لبنان و «ارولدو لازارو» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این کشور در بیانیه مشترکی خواستار خویشتنداری تل‌آویو و بیروت برای جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه شدند.

در این بیانیه آمده است: ما از تمامی طرف های درگیر می خواهیم خویشتنداری کرده و تبادل آتش را متوقف کنند.

پلاسخارت و لازارو هشدار دادند که حادثه «مجدل شمس» در جولان اشغالی می تواند کل منطقه را درگیر آتشی غیرقابل تصور کند.

نمایندگان سازمان ملل در لبنان از تداوم رایزنی ها با بیروت و تل آویو برای جلوگیری از افزایش تنش ها خبر دادند.

منبع: ایرنا

728411