یک مربی باید بلد باشد چطور از بازیکنانش استفاده کند

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به یارگیری تیم‌هایی مثل تراکتور، سپاهان و پرسپولیس هم که بد یارگیری نکرده کار برای نکونام در فصل آینده خیلی سخت است در واقع برای رسیدن به قهرمانی استقلال راه سختی در پیش دارد.
تصویر یک مربی باید بلد باشد چطور از بازیکنانش استفاده کند

به گزارش سایت خبری پرسون، پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به یارگیری تیم‌هایی مثل تراکتور، سپاهان و پرسپولیس هم که بد یارگیری نکرده کار برای نکونام در فصل آینده خیلی سخت است در واقع برای رسیدن به قهرمانی استقلال راه سختی در پیش دارد.

ستار همدانی بازیکن اسبق تیم استقلال ، درباره وضعیت استقلال در فصل بدنسازی، شرایط این تیم در بازار نقل و انتقالات و اینکه کادر فنی چرا درباره حفظ برخی بازیکنان یا عدم ادامه همکاری با آنها تصمیماتی گرفته و البته ماجراهای مربوط به سقف قرارداد و لیگ برتر حرفه‌ای کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد:

شرایط استقلال در فصل بدنسازی و یارگیری را چطور دیده‌اید؟

به نظرم استقلال تا اینجا بد کار نکرده است. این تیم فصل قبل هم تیم خوبی داشت و بازیکنان پرقدرت و با تجربه‌ای در جمع نفرات استقلال حضور داشتند که البته نتیجه نهایی استقلال در لیگ برتر فصل گذشته هم به خاطر همین مسئله بود. از طرفی یارگیری استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر گذشته نیز کمک کرد تا این تیم بتواند شرایط بهتری در نیم فصل دوم داشته باشد و نقاط ضعف خودش را پوشش بدهد. حالا هم که دیگر چند بازیکن جدید به خدمت گرفته و می‌تواند شرایط بهتری را برای خودش دست و پا کند.

به نظر شما بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات تابستانی به این تیم پیوستند تا چه اندازه می‌توانند به موفقیت استقلال کمک کنند؟

همه این‌ها بستگی به وضعیت کادر فنی و شرایط بهره‌گیری تاکتیکی جواد نکونام از بازیکنان تیمش دارد. یک مربی باید بلد باشد چطور از بازیکنانش استفاده کند. هر چند که کار کردن با بازیکنان سلیقه‌ای است و مثلاً یک سری از بازیکنان برای برخی مربیان ناکارآمد به نظر می‌رسند به همان بازیکن برای یک مربی دیگر ستاره تیمش می‌شود. نمونه بارز این موضوع سعید مهری بود که در زمان حضور فرهاد مجیدی خیلی بازی نمی‌کرد و اصلاً در ترکیب تاکتیکی تیم استقلال جایی نداشت اما ریکاردو ساپینتو آمد و این بازیکن را به ستاره تیمش تبدیل کرد. در نهایت هم باز نکونام آمد و این بازیکن از استقلال رفت. باید دید جواد نکونام از نفراتش چطور بهره می‌برد.

در روزهای گذشته خیلی از هواداران معتقد بودند آرش رضاوند نباید در استقلال بماند اما جواد نکونام این بازیکن را نگه داشت و ظاهرا به او اعتقاد دارد در این باره صحبتی دارید؟

این هم نمونه مشابه همان ماجرای سعید مهری است. جواد نکونام به آرش رضاوند اعتقاد دارد و می‌داند که چطور می‌تواند از او استفاده کند به همین خاطر با این بازیکن راحت است و می‌تواند دستورات تاکتیکی‌اش را به او بدهد و او هم در زمین اجرا کند. اگر به خاطر داشته باشید آن زمانی که در فولاد بود هم یک نیم فصل آرش رضاوند را به خدمت گرفت و به شدت اصرار داشت که او در فولاد بماند اما ریکاردو ساپینتو او را به استقلال برگرداند. امیدوارم هر اتفاقی برای استقلال در فصل پیش رو بیفتد با همین نفراتی که به تیم جذب شده‌اند و نفرات قبلی منجر به قهرمانی استقلال شود.

برای استقلال چقدر بخت قهرمانی قائل هستید؟

به نظرم کار خیلی سختی است با توجه به جذب بازیکنان سرشناس و با تجربه در تیم‌هایی مثل تراکتور یا سپاهان و البته پرسپولیس هم که بد یارگیری نکرده کار برای استقلال در فصل آینده خیلی سخت است در واقع برای رسیدن به قهرمانی استقلال راه سختی در پیش دارد. اما به هر حال تیمی که فصل قبل با ۶۷ امتیاز نایب قهرمان شد و همه ما معتقدیم که اگر اشتباه داوری در بازی پایانی تیم پرسپولیس برای آن گل آفساید نبود استقلال قهرمان می‌شد این فصل استقلال باید برود و جبران کند تا قهرمانی‌اش و توانایی بالای خودش را به رخ بکشد .

درباره موضوع سقف قرارداد و بحث‌های این چنینی چه صحبتی دارید؟

به نظرم خیلی واضح است که موضوع سخت قرارداد در چارچوب موضوعات حرفه‌ای و فوتبال روز دنیا نمی‌گنجد. قبل از هر چیز باشگاه‌ها باید خودشان با یکدیگر توافق کنند که در ارتباط با خرید بازیکن از محدوده مجاز عبور نکنند و دچار چشم و هم چشمی نشوند که البته این مسائل همگی در شرایطی به حقیقت می‌پیوندد که باشگاه‌ها به شکل خصوصی اداره شوند نه دولتی. مادامی که باشگاه‌ها به صورت دولتی اداره می‌شوند و کسی دلش برای پولی که هزینه می‌کند به آن شکل نمی‌سوزد از این قبیل اتفاقات زیاد به وجود خواهد آمد. امیدوارم هرچه زودتر فوتبال ما واقعاً خصوصی شود و بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم‌های لیگ برتری مان رقم بزنیم. چون در غیر این صورت اوضاع روز به روز بدتر می‌شود و آن وقت است که شاهد افزایش عدد و رقم بازیکنان به اعداد و ارقام نجومی بشویم.

به نظر شما در حال حاضر ارقام ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی نجومی نیستند؟

صد در صد نجومی هستند. این قیمت‌ها و این اعداد و ارقام واقعاً باورنکردنی است و باید جلوی این مسئله گرفته شود. اگر نتوانیم جلوی افزایش بی‌حد و حصر قیمت بازیکنان را بگیریم فردا پس فردا بازیکنان حرف از عدد ۲۰۰ میلیارد تومانی می‌زنند. هرچند که شنیده‌ایم خیلی از فوتبالیست‌ها همین حالا با دلار قرارداد می‌بندند که این اصلا خوب نیست و مفهوم بدی در ارتباط با مسایل مالی و اقتصادی کشورمان دارد.

منبع: خبرورزشی

728342