قیمت جدید طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا در آخرین لحظه معاملات در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۸۷ دلار رسید که رشد ۶۲ دلاری اونس طلا در طول یک ماه گذشته را نشان می‌دهد.
تصویر قیمت جدید طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی طلا در اولین رو هفته در بازار جهانی در کانال ۲ هزار و ۴۰۰ دلار قرار داشت، اما در نهایت با سقوط به یک کانال پایین‌تر، به رقم ۲ هزار و ۳۸۷ دلار رسید.

عملکرد بازار جهانی طلا نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته ریزش ۱۶ دلاری قیمت را تجربه کرده است؛ این در شرایطی است که عملکرد یک ماهه بازار جهانی، افزایش ۶۲ دلاری قیمت طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، آمارهای منتشره در مورد اقتصاد آمریکا در روز جمعه نشان‌دهنده این است فشارهای تورمی و فعالیت‌های اقتصادی در این کشور در حال کاهش است و راه را برای ۲ بار کاهش نرخ بهره در سال جاری برای فدرال رزرو هموار می‌کند. :هر چه نرخ بهره کمتر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، کمتر می‌شود.

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافت؛ این شاخص در ماه می تغییری نکرده بود. به دنبال انتشار این آمار، سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به کمترین رقم یک هفته گذشته کاهش یافت.

در عین حال، تقاضای فیزیکی طلا در هند به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ این فلز گران‌بها در جهان با کاهش تعرفه واردات طلا و نقره در اوایل هفته جاری افزایش یافت. حق بیمه طلا در هند نیز در این هفته به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.

منبع: خبرآنلاین

728326