کامران شیخه کیست و چرا اعدام شد؟

کامران شیخه، زندانی اهل سنت بود. منابع رسمی گفته‌اند حکم او در ارتباط با پرونده ترور عبدالرحیم تینا، امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد بوده است.
تصویر کامران شیخه کیست و چرا اعدام شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در پرونده ترور امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد نام هفت نفر دیده می‌شد که کارمران شیخه یکی از این افراد بود. علاوه بر امام جمعه مهاباد یک سرباز نیز در این درگیری جان باخت.

کامران شیخه کیست؟

کامران شیخه، زندانی اهل سنت بود. کسی که مرتبط با پرونده ترور عبدالرحیم تینا، امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد بازداشت شده بود. منابع خبری رسمی می‌گویند وی بامداد پنجشنبه چهارم مرداد ماه در زندان ارومیه اعدام شده است.

این قتل در سال ۱۳۸۸ رخ داده بود. در واقع از ترور ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد ۱۶ سال می‌گذرد.

لازم به ذکر است که در این پرونده ترور هفت نفر دستگیر شدند که کامران شیخه هفتمین متهم این پرونده بوده است. برای همه این متهمین به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شده بود. ضمناً پرونده آن‌ها در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران رسیدگی شده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، هر هفت متهم را به اتهام محاربه از طریق وابستگی به جریانات سلفی به اعدام محکوم کرد، اما چندی بعد حکم صادره در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده مزبور پس از نقض آرای صادره در دیوان عالی کشور، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد تا اتهام متهمان مجدداً رسیدگی شود و این پرونده پس از فراز و نشیب‌های فراوان در نهایت در پایتخت رسیدگی شد. همه محکومین این پرونده تاکنون اعدام شدند.

منبع: رویداد 24

728183