اشتباهاتی که خانه شیک و مرتب را بی کلاس و زشت میکند

چیدمان درست منزل به زیبایی خانه همچنین به روحیه و آرامش شما کمک می‌کند اما برخی اشتباهات در دکوراسیون همان خانه شیک و مرتب را بی کلاس و زشت میکنند.
تصویر اشتباهاتی که خانه شیک و مرتب را بی کلاس و زشت میکند

به گزارش سایت خبری پرسون، طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل از اصول مشخصی پیروی می‌کند. بسیاری از افراد هنگام چیدمان منزل اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که باعث زشت شدن دکوراسیون خانه خواهد شد. برای یک چیدمان اصولی و زیبا لازم است، باید و نبایدهای طراحی دکوراسیون را بدانید تا حتی اگر مدت زیادی در چیدمان منزل تغییری ایجاد نکردید باز هم از فرم خانه خود خسته نشوید. در این بخش اشتباهات رایج در چیدمان منزل را ارائه داده‌ایم،اگر از این اشتباهات رایج چیدمان دست بردارید، خانه شیک و مدرن خواهید داشت.

چسباندن فرش ها به هم

فرش‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل خانه ما ایرانی‌ها محسوب می‌شوند که چیدمان و نحوه پهن کردن آن تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد. بسیاری از ما بر این باوریم که همیشه باید کل فضای خانه را با فرش پر کنیم اما این کار اشتباه است و بهتر است نزدیک لبه‌های دیوار را فرش نکنید. چسباندن فرش‌ها به یکدیگر نیز یکی دیگر از اشتباهات ما در چیدمان منزل است،بهتر است بین فرش‌ها فاصله ایجاد کنید و اندازه فرش طوری باشد که پایه‌های عقب مبل روی زمین قرار بگیرد و پایه‌های جلو روی فرش.

استفاده از نورهای رنگی در سقف

نورپردازی سقف با کناف ازتاثیرگذارترین روش ها در زیباسازی طراحی دکوراسیون داخلی است.توجه به ارتفاع سقف و نوع منابع نوری در هنگام نورپردازی سقف کاذب بسیار مهم است. اجرای نورپردازی سقف با کناف و هالوژن خانه را زیبا می کند اما استفاده از چند رنگ نور متفاوت در کنار هم و مصرف زیاد لامپ هالوژن باعث از دست رفتن جذابیت‌های محل مورد نظرتان می‌شود.

گل و گیاه زیاد

گل و گیاه به خانه شما طراوت می‌بخشد اما یکی از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل قرار دادن تعداد زیادی گلدان و گل‌های طبیعی در گوشه و کنار خانه است. گل و گلدان‌های زیاد خانه شما را تبدیل به یک گلخانه کرده و باعث می‌شود دکوراسیون داخلیتان زیبا دیده نشود،اگر علاقه زیادی به طبیعت و گل‌ها دارید، تعداد محدودی از گل‌های خاص را برای دیزاین منزلتان به کار بگیرید.

اکسسوری ناهماهنگ

اکسسوری‌ها در زیبایی و جذابیت خانه بسیار موثر هستند،انتخاب اکسسوری ناهماهنگ با دکوراسیون منزل، خانه شما را بی‌کلاس نشان می‌دهد. شما می‌توانید با انتخاب مکان مناسب و اکسسوری‌های مناسب، رنگ، زیبایی و درخشندگی را به فضا بیافزایید. اکسسوری‌ها در اشکال، اندازه‌ها، مواد، رنگ‌ها، کاربردها و... متنوع هستند و شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید.

کاور روی مبل

اگر می‌خواهید خانه شما مدرن دیده شود،از کاور کشیدن روی مبل و صندلی دست بردارید. در چه کاور کی از بهترین روش‌های نگهداری مبلمان است و انواع مختلف آن مانند اور مبل پارچه‌ای،کاور مبل ژلاتینی یا ژله‌ای،کاور مبل پلاستیکی و... در بازار وجود دارد اما اگر مبلمان قدیمی ندارید و مبل‌هایتان زیاد کثیف نمی‌شود، از کاور کشیدن روی مبل‌ها دست بردارید.

چیدمان مبل به صورت اتوبوسی

بسیاری از افراد مبل‌ها را کنار هم و چسبیده به هم می چینند،این کار جلوه بدی به خانه می‌بخشد و کوراسیون خانه‌تان اینگونه زشت و بی‌کلاس دیده می‌شود، پس از چیدمان اتوبوسی مبل‌ها و چسباندن آنها به دیوار دست بردارید.

ساعت روی تلویزیون

ساعت دیواری را روی تلویزیون نصب نکنید،بهترین مکان نصب ساعت دیواری در اتاق نشیمن، بالای بزرگترین قطعه مبل و بالای میز کنسول است. در انتخاب ساعت دیواری به هماهنگی آمادگاری منزل توجه کنید و هنگام نصب ارتفاع را در نظر بگیرید،ارتفاع نصب ساعت باید مناسب و نباید بیش از حد بالا یا پایین باشد،نصب ساعت بر روی دیوارهای باریک یا ستون‌ها اشتباه است و نباید در یک فضا از چند ساعت استفاده نمود.

ظرف و ظروف بالای کابینت

بسیاری از خانم‌های ایرانی ظرف و ظروف خود را به دلایل مختلف بالای کابینت قرار می‌دهند اما این کار ظاهر زشتی به آشپزخانه خواهد داد،بهتر است وسایلتان را در کابینت‌ها جای دهید،آشپزخانه ای که خلوت‌تر دیده می‌شود،باکلاس‌تر به نظر خواهد رسید.

استند قابلمه روی کابینت

بهتر است قابلمه‌هایتان را درون کابینت‌ها جا دهید و اگر از استند قابلمه برای نگهداری آنها استفاده می‌کنید،استند را روی ویترین کابینت و جلوی چشم قرار ندهید را این کارخانه‌تان را بی‌کلاس و دکوراسیون آن را نامرتب نشان خواهد داد.

قرار دادن تلویزیون کنج دیوار

قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل بستگی دارد. بهتر است که تلویزیون خود را در کنج دیوار و کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک درب ورودی قرار ندهید و سعی کنید تلویزیون را در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید.

منبع: نمناک

728169