واشنگتن میخواهد مراکز لجستیکی در دریای سیاه ایجاد کند

دستیار رئیس جمهور روسیه گفت که واشنگتن میخواهد مراکز لجستیکی را در منطقه دریای سیاه ایجاد کند تا به ارسال تسلیحات به اوکراین سرعت بخشد و تسلیحات دوربرد مستقر کند.

تصویر واشنگتن میخواهد مراکز لجستیکی در دریای سیاه ایجاد کند

به گزارش سایت خبری پرسون، نیکلای پاتروشف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: در کشورهای منطقه دریای سیاه، ایالات متحده قصد ایجاد مراکز لجستیکی برای تسریع در عرضه تسلیحات به اوکراین و همچنین استقرار سلاح های مدرن دوربرد دارد.

این مقام روس افزود: ناتو در نشست واشنگتن برنامه هایی را برای افزایش حضور نظامی خود و تشدید تقابل در دریای سیاه نشان داد.

ماه گذشته، کشورهایی که بیانیه مشترکی را پس از نشست سران به میزبانی سوئیس درباره اوکراین امضا کردند، خواستار دسترسی به بنادر دریایی در دریاهای سیاه و آزوف برای تضمین امنیت غذایی جهانی شدند.

پاتروشف در مصاحبه با روسیسایکا گفت: با توجه به ماهیت تهاجمی کشورهای غربی که مستقیماً از رژیم کی یف در انجام اقدامات نظامی و تروریستی علیه روسیه حمایت می کنند، در حال حاضر هرگونه عبور بدون مانع کشتی های آنها به بنادر آزوف قابل بحث نیست.

او همچنین درباره رزمایش های ژاپن با ناتو گفت: تعداد رزمایش های مشترک بین نیروی دریایی ژاپن و کشورهای ناتو و دیگر متحدان نظامی واشنگتن در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۳۰ برابر شده است.

منبع: ایسنا

728072