اعتراف برادرزاده ترامپ به نژادپرستی وی

کتاب خاطرات برادرزاده دونالد ترامپ به افشاگری از ابعاد تاریک تر شخصیت ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و وی را فردی نژادپرست توصیف می کند.

تصویر اعتراف برادرزاده ترامپ به نژادپرستی وی

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه گاردین نوشت این کتاب با عنوان «همه در یک خانواده: خانواده ترامپ و ما چگونه به این جا رسیدیم» توسط برادر زاده ترامپ، «فِرد سی ترامپ سوم» و برادر بزرگتر «مری ترامپ» تهیه شده و سه شنبه آینده منتشر خواهد شد.

گاردین نوشت نسخه ای از این کتاب را در اختیار دارد که در آن خاطرات شوکه کننده ای از ترامپ در روزهای آغاز فعالیتش به عنوان تاجر املاک و مستغلات از سوی برادرزاده اش نقل شده است.

برادرزاده ترامپ در مرور خاطرات خود به یاد می آورد که عمویش در واکنش به آسیبی که روی بدنه کادیلاک سفید محبوبش وارد شده بود با لحن ناخوشایندی گفت بببین «کاکاسیاه ها» چه بلایی سر آن آوردند.

گاردین نوشت: در بحبوحه انتخابات پرنشیب و فرازی که در آن ترامپ با کامالا هریس زن رنگین پوست معاون مواجه است، انتشار این کتاب می تواند همه چیز را منفجر کند.

برخی شایعات از وجود نوارهایی درباره استفاده ترامپ از به اصطلاح «کلمه نون دار» (N-word) زمانی که مجری برنامه «کاراموز» شبکه خبری ان بی سی بود، حکایت دارد هر چند که هیچ یک از آنها منتشر نشده اند. یک شرکت کننده سیاه پوست گفته است چنین نواری را شنیده است هر چند که ترامپ آن را تکذیب می کند.

(نیگر اشاره‌ای بسیار تحقیرآمیز برای خطاب قراردادن سیاه پوستان در آمریکا است است و در فهرست اسامی تحقیرآمیز گنجانده شده‌است. این کلمه در فرهنگ آمریکا چنان توهین‌آمیز تلقی می‌شود که حتی برای ارجاع به آن از «کلمهٔ نون‌دار» استفاده می‌شود).

ترامپ از زمان نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و در چهار سال حضورش در کاخ سفید و کارزار جدید انتخاباتی اش بارها از لحن نژادپرستانه استفاده کرده و با اتهامات نژادپرستی مواجه بوده است هر چند که او همه این اتهامات را رد می کند.

کتاب خاطرات برادرزاده ترامپ به لحظه حساس و تکان دهنده ای مربوط می شود که به گفته او در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی و درخانه بدربزرگ شان، والدین ترامپ در محله کوینیز نیویورک رخ داد.

نویسنده عنوان می کند که به یاد می آورد ترامپ بعد از دیدن آسیبی که به خودرواش وارد شده بود با انزجار گفت «کاکاسیاه ها» «ببین سیاه ها چه کردند»

وی می گوید من می دانستم این کلمه خوبی نیست و «عمویم ندیده بود چه کسی به خودرواش آسیب رسانده اما مستقیما ذهنش به سمت سمت اختلاف نژادی سوق پیدا کرد».

در سال ۲۰۲۰ مری ترامپ خواهر فِرد کتابی را به تحریر در آورد که در آن ترامپ را آشکارا فردی نژادپرست توصیف می کرد. وی در این کتاب نوشت شنیده که عمویش ترامپ از لحن نژادپرستانه استفاده کرده است.

در زمان انتشار کتاب خاطرات مری ترامپ که دونالد ترامپ سعی کرد جلوی آن رابگیرد، فِرد از این موضوع فاصله گرفت اما وی وعده داده در کتاب خود روایت های گفته نشده ای از زندگی خانواده را ارائه دهد که می تواند به روشنگری درباره ابعاد تاریک تر امپراتوری ترامپ کمک کند.

منبع: ایرنا

727934