از ۱۲ دستاورد سازمان امور دانشجویان رونمایی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان امور دانشجویان ۱۲ دستاورد این سازمان را رونمایی کرد.
تصویر از ۱۲ دستاورد سازمان امور دانشجویان رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در بازید محمدعلی زلفی گل از سازمان امور دانشجویان با حضور هاشم دادش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، معاونان و مدیران این سازمان از دستاوردهای سازمان امور دانشجویان شامل پوستر نمایشگاه بین‌المللی جاذبه های تحصیل در ایران، پوستراولین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه، سامانه جامع امور دانشجویان بین المللی، پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور، ربات گفت وگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، مجموعه روایت فارسی نبلدم رونمایی شد.

همچنین سامانه و پوستر جشنواره دانشجویان سرآمد، هویت بصری و آرم جدید سازمان امور دانشجویان، معماری مرجع هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، سند تغییربهره‌بردار ساختمان، آیین نامه جامع اعطای راتبه های تحصیلی «بورس» به دانشجویان ایرانی، سایت stady in iran دیگر دستاوردهایی سازمان امور دانشجویان بودند که در این بازدید وزیر علوم از آنها رونمایی و ۲ تالار شهید فخری زاده و شهید شهریاری را افتتاح کرد.

در این بازدید سامانه جامع امور دانشجویان بین المللی «ادب» رونمایی شد. این سامانه برای تسهیل و تسریع خدمات آموزشی و کنسولی به دانشجویان بین المللی با بهره‌گیری از فناوری‌های روز طراحی شده است.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان امور دانشجویان در خصوص عملکرد این سازمان در ۳ سال گذشته گفت: بعد از بازدیدی که در سال ۱۴۰۰ تاکنون داشتم گام‌ها و اقدامامت تحولی را از نزدیک مشاهده کردم و اتفاقات مبارک رخ داده است.

وزیر علوم با بیان اینکه نهایت تلاش صورت گرفته تا از دانش‌ فناوری اطلاعات برای تسهیل امور مردم و مراجعین استفاده شود؛ تصریح کرد: طی این سال‌ها هم فرایندها اصلاح شده و هم از فناوری‌ اطلاعات برای روزآمدکردن و تسهیل امور استفاده شده است.

زلفی‌گل عنوان کرد: علاوه بر این بسترهای لازم در بخش‌های مختلف مشاوره، ورزش، جذب دانشجویان بین‌الملل، بورس تحصیلی، انواع بورس‌ها و تاییدیه‌ مدارک تحصیلی و سایر اموری که به سازمان امور دانشجویان مربوط می‌شود مهیا شده و این اتفاق مبارکی است که این کارها با یک تلاش جهادی انجام پذیرفته است.

وی یادآور شد: با اتفاقاتی که طی این سه سال در سازمان امور دانشجویان صورت گرفته افرادی که نیاز به خدمات مرتبط با سازمان امور دانشجویان دارند می‌توانند در کمترین زمان ممکن این خدمات را دریافت کنند یا بدون حضور در سازمان از طریق سامانه‌های هوشمندی که برای اولین بار طراحی شده خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند و در کمترین زمان و هزینه به هدف مورد نظر خود برسند.

وزیر علوم تأکید کرد: آثار و برکات چنین کارهای خیری که در سازمان امور دانشجویان انجام شده طی سال‌های بعد بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت.

پوستر اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان رونمایی شد.

اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران با هدف تشکیل زیست بوم، فعال سازی و معرفی کلیه کنشگران و نقش‌آفرینان در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل ۱۷ الی ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، موسسات جذب و شرکت‌های دانش بنیان، نمایندگان ملل و اقوام ایران و سایر کشورهای جهان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی‌های برای اولین بار در سطح ملی‌ و با مشارکت دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت،‌ و دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه ورزش‌های «دیجیتال و فیجیتال»، «رباتیک»، «فناوری و نوآوری» و در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

سازمان امور دانشجویان به منظور تسهیل و تسریع خدمات آموزشی و کنسولی به دانشجویان بین المللی با بهره‌گیری از فناوری های روز نرم‌افزاری اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه جامع دانشجویان بین المللی با عنوان « ادب » کرده است.

همچنین سامانه جامع دانشجویان بین المللی با ارائه فرایندهای مختلفی در دسته¬های آموزشی، کنسولی، مالی، غیر دانشجویی، فرایندهای عمومی و پذیرش به شکلی طراحی شده است تا بتواند پاسخگوی طیف وسیعی از درخواست‌های متقاضان خود باشد.

فرآیندهای سامانه جامع دانشجویان بین المللی «ادب» در پنجره واحد هوشمند خدمات سازمان امور دانشجویان به آدرس my.saorg.ir تعبیه شده است.

مطابق ماده ۱۰ قانون «قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان امور دانشجویان اقدام به تشکیل پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور برای کلیه ارکان آموزشی و پژوهشی نموده است.

این پایگاه تحت عنوان سامانه ملّی کد صحّت مدارک تحصیلی کشور با آدرس https://codesehat.ir/ طراحی شده است و از طریق ارتباط سامانه ای برخط (وب سرویس) خدمات مربوط به ارزیابی صحت و اصالت سنجی مدارک تحصیلی رسمی آموزش عالی کلیه ارکان آموزشی و پژوهشی کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه‌های علمیه کشور و هر مرجع صلاحیت دار صدور مدرک تحصیلی رسمی آموزش عالی) را فراهم می نماید.

هوشیار؛ دستیار هوشمند میز خدمت سازمان امور دانشجویان رونمایی شد

هوشیار؛ دستیار هوشمند میز خدمت سازمان امور دانشجویان، یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که روی پورتال سازمان امور دانشجویان فعال است و در آن کاربران به صورت طبیعی و با زبان فارسی، درخواست‌های خود را بیان کرده و دستیار پس از درک نیاز آنه‌ا، پاسخ مناسب به آنها ارائه می‌دهد.

کتاب «فارسی نبلدم» با موضوع زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌الملل در ایران رونمایی شد

مجموعه روایت «فارسی نبلدم» با موضوع زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌الملل در ایران از سوی سازمان امور دانشجویان به قلم فردین آریش و توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

در این کتاب، توصیف معاصر ایران، از زبان دانشجویانی از کشورهای گوناگون؛ ترکیه، هند، استرالیا، تونس، روسیه، فلسطین، سوریه، ژاپن، گینه، چین، عراق، سنگال و مراکش بیان شده است.

سازمان امور دانشجویان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و بر اساس تکالیف معین در سند تحول دولت مردمی نسبت بر زیست سالم دانشجویی و همچنین با عنایت به اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به منظور شناسایی استعدادهای برتر، معرفی الگوهای مناسب دانشجویی و تشویق دانشجویان به افزایش فعالیت داوطلبانه و جهادی و تلاش برای نوآوری و فعالیت‌های موثر آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه، مهارتی، تجاری‌سازی، فرهنگی، ورزشی و هنری و حمایت از دانشجویان سرآمد، اقدام به برگزاری جشنواره دانشجویان سرآمد کرده است.

آرم جدید سازمان امور دانشجویان با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان رونمایی شد.

افتتاح سالن جلسات شهید فخری زاده و شهید شهریاری در سازمان امور دانشجویان

سالن شهید دکتر محسن فخری زاده و شهید دکتر مجید شهریاری با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان افتتاح شد.

سند تغییر بهره بردارساختمان سازمان امور دانشجویان با حضور دکتر محمد علی زلفی‌گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و معاونان و مدیران این سازمان رو نمایی شد.

معماری‌های مختلفی برای هوشمندسازی در دنیا وجود دارد که برخی از آنها به دلیل جامعیت و نقاط قوتی که دارند، به مدل‌های مرجع در این حوزه تبدیل شده‌اند.

بطور کلی معماری مرجع یک حوزه، مرجع اطلاعاتی و شکل واحدی در رابطه با موضوعات مطرح در آن حوزه را در اختیار قرار می دهد که با استفاده از آن می توان تعاریف مشترک را تبیین نمود و در یک نگاه به مفاهیم و موضوعات مرتبط پی برد. معماری مرجع به عنوان یک پایه و اساس برای طراحی و پیاده سازی راهکارهای عملی استفاده می شود.

بر این اساس، معماری مرجع استانداری جهت ایجاد بستر لازم برای هوشمندسازی خدمات سازمان امور دانشجویان مستقر شده است که مولفه های آن عبارتند از کانالهای دسترسی، پنجره سازمانی، سامانه های کاربردی، خدمات پایه، یکپارچه سازی درون و برون سازمانی، پایگاه های داده، پایش دارایی سازمان، امنیت و حفظ حریم خصوصی و حکمرانی داده.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان امور دانشجویان و رونمایی از دستاوردهای این سازمان با تاکید بر مهارت افزایی دانشجویان از اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثار گر سازمان امور دانشجویان برای برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد ایثارگر تقدیر کرد.

افتتاحیه اولین دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ با برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

717920