حضور یزدانی روحیه همه بچه‌ها را بالا برد

رئیس فدراسیون کشتی گفت که چشم ملت ایران به مدال گرفتن کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.
تصویر حضور یزدانی روحیه همه بچه‌ها را بالا برد

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری که صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد، در خصوص عدم حضور تیم ملی کشتی در دهکده گفت: از یک سال پیش این موضوع را دنبال کردیم و از نهادهایی خارج از کمیته المپیک کمک کردند، قدردانی می‌کنم. من در دو المپیک کشتی گرفته‌ و بالا و پایین آن را دیده‌ام. چشم ملت به مدال گرفتن کشتی است. از آن طرف ورزشکار ما یک دختر بچه چینی را می‌بیند که کلی مدال گرفته و فضای دهکده حرفه‌ای است. به علاوه در دهکده تیم کنار هم نیست. از دهکده ورزشکاران تا سالن مسابقه 50 دقیقه راه است، در حالی که هتل ما 7 دقیقه فاصله دارد.

وی افزود: طعم غذا برای ایرانی‌ها مهم است و غذای دهکده مناسب نیست. برای این کار یک ریال از وزارت ورزش و کمیته المپیک نگرفته‌ایم. برای کمک به تیم همین به فکرم می‌رسید و نیت ما خیر است.

دبیر در خصوص اینکه ممکن است در کنار تشک کمک فنی به کشتی‌گیران و کادر فنی کند، گفت:کُچ کردن که هیچ، اگر لازم باشد، ماساژ هم می‌دهم و آب می‌آورم. من یاد گرفته‌ام که کار را روی زمین نگذارم. هر کاری برای موفقیت تیم لازم باشد، انجام می‌دهم.

رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد: در فضای مجازی نیستم و وقت آن را ندارم. حتی دیشب در فدراسیون خوابیدم، اما به گوشم رسیده که می‌گویند فلانی در کار تیم دخالت کرده است. این یعنی چه؟ کار من همین است و من مسئول هستم. کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند، یادشان نرود که من هم کشتی گرفته‌ام. حتماً دخالت می‌کنم و وظیفه من این است. بد است که رئیس فدراسیون بتواند ایراد فنی بگیرد؟ مگر می‌شود مثلاً به سوریان گفت نظر فنی ندهد؟ من در آن اندازه نیستم و هیچ وقت در حد موحد و تختی نیستم، اما کمی کشتی گرفتم. من تشک تمیز کردم، فحش خوردم و وظیفه دارم که پاسخگو باشم. مسئول بودن فقط کت و شلوار پوشیدن و پشت میز نشستن نیست.

دبیر در واکنش به این موضوع که «تمرینات بدنسازی فشار زیادی را وارد می‌کند و ممکن است برخی بدن‌ها این فشار را تحمل نکند»، گفت: کاری که من باید کنم، این است که به تیم کمک کنم. روزانه 240 یورو بابت هر ورزشکار که اعزام می‌شود، پول می‌دهیم. امسال بیش از 50 اعزام داشتیم. از بهترین پزشک‌ها خواستیم کنار تیم باشند. هر چه لازم بوده، انجام داده‌ام. استراحت، تفریح، خواب، کنسرت و هر چه لازم بوده، فراهم کردیم. در مورد بدنسازی باید گفت این 5،6 ماه مهم است و خودم نظارت دارم. میرزازاده 3،4 بار ضربه خورد. مربیان کار را بلد هستند و بدنسازها هم همین طور. البته خودم در این 20 روز نظارت داشتم. 20 روز آخر تمرینات بسیار مهم است و باید بدن ورزشکار مدیریت شود‌. آنچه باید انجام شود، صورت گرفته و چیزی کم نگذاشته‌ایم‌.

وی درباره بالا بودن انتظارات از کشتی و در پاسخ به این سوال که «چقدر شانس مدال در کشتی وجود دراد؟» عنوان کرد: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. وقتی نمی‌دادند، غُر می‌زدم و الان که کمک می‌کنند. همچنین از 430 میلیارد بودجه تشکر می‌کنم که یک چهارم آن را گرفتیم، ولی باز هم تشکر می‌کنم. بعد از بازی‌های آسیایی کار را با دوستان آغاز کردیم و متشکریم.

دبیر گفت: نمی‌توانم لفظ قلم صحبت کنم و به نحوه حرف زدنم خودم افتخار می‌کنم. پیش‌بینی برای برخی یک کسب و کار است. وقتی پیش‌بینی می‌کنیم، هزینه دارد. یک نفر گفته فرنگی سه طلا می‌گیرد، چرا دروغ می‌گویید؟ چرا افراد همین طوری حرف می‌زنند؟ پیش بینی کردن هیچ هزینه‌ای برای افراد ندارد و فقط فشار را روی تیم بالا می‌برند. غیر از 2012 لندن در کدام المپیک ما دو طلا گرفتیم؟ مگر خُم رنگرزی است؟ کارشناسی که این صحبت را می‌کند، می‌داند چگونه ضربه بزند؟ از آنها بپرسید شما خودتان که در تیم بودید، چه کردید؟ این تیم برای مردم است. مردم مالیات می‌دهند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: یکسری بلد نیستند و اظهار نظر می‌کنند. خودشان بودند، چه کردند؟ ما ناامید نیستیم و شک نکنید که امید داریم. من واقعیت‌ها را به شما و مردم می‌گویم. سعید اسماعیلی در 67 کیلوگرم اولین میدانش در بزرگسالان است. طلای المپیک را به کسی می‌دهند که شش دانگ باشد. اگر یک دانگ کم باشد، طلا نمی‌دهند. طلای المپیک را به کسی می‌دهند که مثل حسن یزدانی 2016 باشد. او در 2016 شش دانگ بود و نقره را تبدیل به طلا کرد، ولی 2020 توکیو شش دانگ نبود و طلا را نقره کرد. در 57 کیلوگرم کشتی آزاد حق‌مان نبود که سهمیه بگیریم، ولی در حال کار کردن هستیم. رحمان عموزاد پارسال دو باخت داشت.

دبیر درباره عدم حضور کشتی‌گیران روسیه در المپیک گفت: غیبت روسیه 20 درصد به سود ما و 80 درصد به نفع آمریکا شد. برنز ما نقره می‌شود، ولی آمریکا برد بیشتری کرد. ای‌کاش روسیه در المپیک بود. ما در المپیک همیشه در انفرادی ضربه خوردیم‌. پیش بینی کردن برای برخی کنتور نمی‌اندازد، ولی شما باید از آنها سوال بپرسید که روی چه حسابی این پیش‌بینی را می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره بازگشت حسن یزدانی اظهار داشت: خوشحالم یزدانی به تیم اضافه شد. حضور او روحیه همه بچه‌ها را بالا برد. یزدانی یک سال سخت را پشت سر گذاشت. کتف عمل شده و تمرین برای او سخت بود. همین که به تیم برگشته، خدا را شکر می‌کنیم. از او مدال نمی‌خواهیم، چرا بار روی دوش او می‌گذارید؟ شما بگویید نماینده زون 86 کیلوگرم آمریکا خوب و سخت است. ما نمی‌ترسیم و باید به مردم واقعیت را بگویید. حسن باید از کشتی گرفتن خود لذت ببرد و من می‌گویم که خدا را شکر دوباره به کشتی برگشت.

دبیر تأکید کرد: چه تضمینی وجود دارد که امیرحسین زارع طلا بگیرد؟ ما در مورد المپیک حرف می‌زنیم که میدان کوچکی نیست. لطفاً واقعیت را بنویسید. هر کمکی لازم بوده، انجام دادیم و از اینجا به بعد دست خداست. ما خوش‌بین هستیم، اما فضا را برای شما ترسیم کردم. آرزوهای من سقف ندارد. قول نمی‌دهم چه مدالی بگیریم، ولی قول می‌دهم که بیشترین تلاش خود را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

717773