برنامه ۱۲ ساله راهبردی فوتبال ایران با الگو گرفتن از فوتبال اسپانیا

مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور و رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال از تدوین برنامه ۱۲ ساله راهبردی فوتبال ایران با الگو گرفتن از فوتبال اسپانیا خبر داد.
تصویر برنامه ۱۲ ساله راهبردی فوتبال ایران با الگو گرفتن از فوتبال اسپانیا

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید جلالی، مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور و رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال اشاره به تدوین برنامه راهبردی فوتبال ایران، گفت: تدوین یک برنامه استراتژیک برای پیشرفت، یک ضرورت است و تاخیر در نوشتن چنین برنامه‌ای، فوتبال را از اهدافمان دور می‌کند. با توجه به این ضرروت، نوشتن برنامه راهبردی فوتبال کشور را از ۸ ماه پیش با حضور ۱۳۰ نفر از پیشکسوتان، مربیان، متخصصان، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در ۱۵ کارگروه آغاز کردیم. در ادامه خروجی این کارگروه‌ها در یک کارگروه ویژه در ۶ جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی رئیس فدراسیون فوتبال، هفته آینده برای اطلاع عموم روی سایت فدراسیون منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه به مدت ۲ماه و نیم روی سایت خواهد بود تا اهالی فوتبال نظراتشان را منعکس کنند، افزود: پس از دریافت نظرات و نقدها، به مدت یک ماه، اصلاحات برنامه لحاظ خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم اواخر مهرماه از این برنامه به صورت رسمی رونمایی شود.

جلالی با اشاره به اینکه این اولین برنامه راهبردی فوتبال ایران در حوزه فنی است، اظهار داشت: قبل از نگارش این برنامه، تمام برنامه‌های قبلی را که در زمان‌ مدیران مختلف تدوین شده بود را مطالعه کردیم، برنامه‌های قبلی بیشتر در حوزه مدیریتی، سازمانی، تشکیلاتی و عمرانی بود و حوزه فنی را در بر نمی‌گرفت. برنامه راهبردی فوتبال ایران در حوزه فنی است و همه رده‌های و رشته‌ها را در بخش مردان و بانوان پوشش می‌دهد و سعی شده که جامعیت داشته باشد.

مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور یادآور شد: این برنامه منطبق بر خصوصیات فوتبال ما نوشته شده و سعی کردیم به جای اینکه رویایی و غیر اجرایی باشد، یک برنامه عملیاتی را تدوین کنیم که قابل اجرا باشد.

وی درباره پاسخ به این سوال که برای نوشتن این برنامه از چه کشورهای الگو گرفته شده است، گفت: برنامه ۶ کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا، آلمان و ایرلند که در دسترس بود، برای نوشتن برنامه استراتژیک فوتبال ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. در این بین، برنامه کشور اسپانیا عملیاتی‌تر بود و به خصوصیات فوتبال ما شباهت بیشتری داشت و تا حدودی از این کشور برای نوشتن برنامه الگو گرفتیم.

جلالی با اشاره به اینکه این برنامه در ۳ دوره ۴ ساله تدوین شده است، افزود: ۴ سال اول دوره تحقیق، ۴ سال دوم دوره پیشرفت و ۴ سال سوم دوره موفقیت نامیده شده است و دوره به دوره جلو خواهیم رفت.

وی یادآور شد: چهره‌های بزرگ فوتبال ایران در تدوین برنامه بدون هیچ‌چشمداشتی همکاری کردند که از آنها تشکر می‌کنم.

منبع: مشرق

717721