دست رد آلمان به سیاست اشغالگری اسرائیل

وزارت امور خارجه آلمان در پی اعلام حکم دادگاه لاهه در خصوص محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی و ضرورت تخلیه فوری آنها، اعلام کرد که این کشور از سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد.

تصویر دست رد آلمان به سیاست اشغالگری اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت آلمان امروز (دوشنبه) در پی اعلام رای دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مبنی بر تخلیه شهرک‌های یهودی نشین گفت که از سیاست اشغالگری این رژیم حمایت نخواهد کرد.

«کریستین واگنر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: در حالی که آلمان به مسئولیت تاریخی خود در قبال دولت یهودی از اسرائیل حمایت می‌کند ولی این به معنای حمایت از سیاست اشغالگری این رژیم نیست.

واگنر با بیان اینکه کشورش بارها موضع خود را در قبال سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل اعلام کرده است، افزود: در درجه اول به اسرائیل بستگی دارد از گزارش دادگاه سازمان ملل چه نتیجه‌ای بگیرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به عنوان دادگاه عالی سازمان ملل روز جمعه حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود را تایید کرد و حکم داد که شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی باید تخلیه شوند.

رای دادگاه لاهه این پیام را مخابره کرد که اراضی فلسطین اشغالی یک سرزمین واحد است و باید از آن محافظت شود.

محکومیت اشغالگری و شهرک‌سازی ها در حالی ادامه دارد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ماه پیش طی سخنانی خواستار احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نوار غزه شد.

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد که بن گویر مدعی شده است اشغال کامل نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان کافی نیست و باید شهرک سازی انجام داد.

منبع: ایرنا

717663