موضع روسیه در قبال نامزدی هریس چیست؟

سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا تا کنون در زمینه روابط با مسکو موضع گیری خاصی نداشته است، تاکید کرد که موضع کرملین در این زمینه بی طرفانه و محتاطانه خواهد بود.

تصویر موضع روسیه در قبال نامزدی هریس چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز در واکنش به احتمال نامزدی «کامالا هریس» برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اذعان داشت که مسکو در حال حاضر قادر به پیش بینی و ارزیابی برنامه های هریس برای شرکت در انتخابات نیست چرا که او تاکنون در مورد روابط مسکو و واشنگتن هیچ اقدام ویژه ای انجام نداده و در عملکرد او نیز هیچ نقطه مثبت و منفی مشاهده نشده است. بنابراین موضع کرملین نسبت به این موضوع بی طرفانه و محتاطانه است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که واکنش کرملین به کناره گیری «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی آمریکا چه بوده است، پاسخ داد: مسکو مدت هاست با بررسی رویدادها و وقایع سال های اخیر در آمریکا متوجه شده است که نباید از وقوع هیچ اتفاقی در این کشور شگفت زده شود و روسیه اولویت های مهم تر و متفاوت تری دارد.

وی همچنین افزود: اولویت اصلی ما دستیابی به اهداف «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در ارتباط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین است که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

بایدن دیروز (یکشنبه) در نتیجه فشارهای فزاینده حزب دموکرات و حامیان آن از نامزدی ریاست جمهوری کناره گیری کرد و از معاون خود به عنوان نماینده حزب دموکرات برای رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور قبلی و نماینده حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند.

برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

717662