شهادت ۱۴۳ کودک در کرانه باختری

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۱۴۳ کودک در کرانه باختری به شهادت رسیده اند.

تصویر شهادت ۱۴۳ کودک در کرانه باختری

به گزارش سایت خبری پرسون، یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد که این آمار در مقاسیه با ۹ ماه پیش از آن که ۴۱ کودک به شهادت رسیدند، ۲۵۰ برابر افزایش داشته است.

یونیسف با اشاره به اینکه در همین مدت بیش از ۴۴۰ کودک فلسطینی با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند، از افزایش بی سابقه خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری همزمان با جنگ در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت: کودکان فلسطینی ساکن کرانه باختری و قدس سال هاست که از سوی رژیم صهیونیستی با خشونت مضاعف روبه رو هستند و این خشونت با جنگ در نوار غزه، دوچندان شده است.

«کاترین راسل» افزود: بارها اخبار بازداشت کودکان فلسطینی در راه بازگشت از مدرسه را شنیده ایم یا کودکانی که در کوچه و خیابان مورد اصابت مستقیم گلوله قرار می گیرند، این خشونت باید متوقف شود.

وی اضافه کرد: خشونت واقعی در فلسطین براساس آمار کودکان کشته و معلول شده سنجیده می شود.

راسل گفت: امروز کودکان نیازمند پایان یافتن خشونت و دستیابی به یک راه حل سیاسی دائم برای داشتن یک زندگی طبیعی هستند.

به گزارش ایرنا، سازمان امور اسرا و آزادگان و همچنین باشگاه اسرای فلسطین پیشتر اعلام کردند که شمار فلسطینی های بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس از هفتم اکتبر به ۹ هزار و ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

سازمان امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطین افزودند: این آمار شامل بازداشت شدگان از منازل، گذرگاه های نظامی، افراد تسلیم شده به دلیل فشار امنیتی یا گروگان گیری می شود.

«ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری های مسلحانه هم پیشتر در این باره گفت: دبیر کل سازمان ملل با ارزیابی تخلفات شدیدی که علیه کودکان صورت گرفته است، نیروهای مسلح و امنیتی اسرائیل را برای کشتن و ناقص کردن کودکان و حمله به مدارس و بیمارستان ها در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار داده است.

منبع: ایرنا

717635