مسؤول کمیته برگزاری المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴:

سابقه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد

مسؤول کمیته برگزاری المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴: سابقه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد
تصویر سابقه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمود بهمن آبادی، مسؤول کمیته برگزاری المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ صبح امروز در آیین افتتاح پنجاه‌ و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان اظهار داشت: براساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رأی مجمع عمومی اعتبار یافته و در نهایت به ۸ درصد از کل افراد حاضر شرکت کننده، نشان طلا اعطا می‌شود.

وی گفت: رویدادهای مهم علمی جهانی بسیاری در دانشگاه صنعتی برگزار شده، پیش از این در سال ۱۳۸۶ این دانشگاه میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و درحال حاضر به دلیل داشتن زیرساخت‌های لازم از لحاظ امکانات بار دیگر مسؤول برگزاری این دوره از المپیاد شده است.

بهمن‌آبادی عنوان کرد: سابقه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند که ایرانیان در این دوره‌ها صاحب مدال شده‌اند.

مسؤول کمیته برگزاری المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ با بیان اینکه پنج نفر از دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد از کشور ایران هستند، افزود: در این المپیاد ۱۹۸ نخبه فیزیک از ۴۶ کشور جهان در بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این رویداد علمی کشورهای مراکش و عمان بر این دوره از المپیاد ناظر هستند و مجموع چهارصد نفر از دانشگاه صنعتی اصفهان در برگزاری این المپیاد با عناوین مختلف در این المپیاد حضور دارند.

منبع: فارس

717605