مطمئنم هواداران واقعی فوتبال من را می‌شناسند

مهدی تارتار گفت: من هواداران پرسپولیس را درک می‌کنم اما شرایط حرفه‌ای به من اجازه نمی‌دهد که تیمم را بدون دروازه‌بان به زمین بفرستم.
تصویر مطمئنم هواداران واقعی فوتبال من را می‌شناسند

به گزارش سایت خبری پرسون، انتقال علیرضا کوشکی و سامان فلاح از گل‌گهر به استقلال باعث شده تا هواداران پرسپولیس، مهدی تارتار را به تضعیف تیم پرسپولیس و تقویت رقیب سنتی آنها، استقلال، متهم کنند.

با این حال سرمربی باسابقه لیگ برتر، این اعتراضات را نمی‌پذیرد و می‌گوید واقعیت در بین هجمه‌ها پنهان مانده است. خبرنگار ما نیز تلاش کرده تا در یک گفتگو، پاسخ مهدی تارتار را بگیرد.

*هنوز کار را در گل‌گهر دست نگرفته، حواشی زیادی برایتان به وجود آمد.
این طبیعت فصل نقل و انتقالات است و من دیگر بعد از ۱۵ سال سرمربیگری با آن کنار آمدم. مطمئنم هواداران واقعی فوتبال من را می‌شناسند.

*بگذارید از موضوع سامان فلاح شروع کنیم. چه شد که او را به استقلال فروختید؟
ببینید زمانی که من برای امضای قرارداد با گل گهر به دیدار مدیرعامل این باشگاه رفتم به من گفتند که روی سامان فلاح و سعید سحرخیزان حساب باز نکن، چون آنها به یک تیم روسی و استقلال خواهند رفت و رضایتنامه آنها صادر شده است.

*یعنی اساسا پیش از حضور شما اتفاق افتاد؟
بله. باشگاه درآمد بسیار خوبی را به دست آورد و این دو باشگاه توانستند رضایت مدیران ما را جلب کنند.

*عدد چهل میلیارد برای سامان فلاح درست است؟
من نمی‌توانم اعداد و ارقام را بگویم چون اسرار باشگاه است. اما درآمد بسیار خوبی به دست آمد و به همین دلیل مدیران باشگاه این تصمیم را گرفتند.

*اما در مورد محمدرضا اخباری چطور، چرا او را به پرسپولیس ندادید؟
ببینید اولا از زمانی که من به تیم آمدم محمدرضا اخباری منظم و حرفه‌ای در تمرینات حضور داشته و هیچ حرفی در مورد جدایی نزده و جزء بازیکنان بسیار آماده تیم است. به همین خاطر من دوست دارم به محمدرضا تبریک بگویم چون حرفه‌ای بودن خودش را نشان داده است.

از طرف دیگر محمدرضا تنها دروازه‌بان بزرگسال تیم من است، در این بازار که همه تیم‌ها دنبال دروازه‌بان خوب هستند، من چرا باید دروازه‌بان تیمم را بدهم؟

*به هر حال شما پرسپولیسی هستید.
من در همین مکتب پرسپولیس بزرگان باشگاه یاد گرفتم به پیراهنی که می‌پوشم متعهد باشم. من از مکتب پاس و پرسپولیس خیانت یاد نگرفتم که خدایی نکرده الان بخواهم به‌خاطر علاقه قلبی، تصمیم دیگری بگیرم.

*اما به هر حال هواداران پرسپولیس این انتظار را از شما دارند.
من هواداران پرسپولیس را درک می‌کنم اما شرایط حرفه‌ای به من اجازه نمی‌دهد که تیمم را بدون دروازه‌بان به زمین بفرستم. مطمئنم هواداران پرسپولیس اگر خودشان را جای من بگذارند، کاملا درکم می‌کنند.

*حالا اخباری را به پرسپولیس می‌دهید؟
ما تقریبا ۷ خرید لیگ برتری را انجام دادیم و فقط اخباری را به عنوان دروازه‌بان داریم.

*یعنی اعتراض هواداران پرسپولیس نظرتان را تغییر نمی‌دهد؟
همانطور که گفتم من از مکتب پرسپولیس و پاس به تیمم متعهد باشم. حالا یک روزی این تیم راه آهن است، یک روز پرسپولیس و الان گل‌گهر. مطمئنم هواداران پرسپولیس هم این را درک می‌کنند و شکی ندارم هر بازیکن سابق پرسپولیس که یک روزی سرمربی شود، همینطور خواهد بود چون مکتب پرسپولیس چیز دیگری را تحویل فوتبال ایران نمی‌دهد.

*در آخر در مورد سامان فلاح، عدد رضایتنامه او یک‌جا گفته شده ۴۷ میلیارد یک‌جا ۳۷ و یک‌جا ۳۰. عدد درست چند است؟
من عدد را نمی‌توانم بگویم اما همانطور که گفتم همان روز اول به من گفتند روی سامان فلاح و سعید سحرخیزان حساب باز نکن و رضایتنامه آنها صادر شده و باشگاه درآمد بسیار خوبی کسب کرده که بخشی از بودجه فصل آینده را پوشش می‌دهد.

منبع: همشهری

717595