مهاجرت جنجالی مجری برنامه مذهبی گلبرگ/ شاهین آرپناهی کیست؟

شاهین آرپناهی یکی از مجریان معروف برنامه گلبرگ صدا و سیما بود که اخیراً خبر مهاجرتش به کانادا خبرساز شده است.
تصویر مهاجرت جنجالی مجری برنامه مذهبی گلبرگ/ شاهین آرپناهی کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طی دو سال اخیر بازار مهاجرت مجری‌های تلویزیون داغ شده است. در برخی موارد مانند ژیلا صادقی پوشش متفاوت آن‌ها در خارج از کشور نیز خبرساز شده بود. این بار خبر رسیده است. شاهین آرپناهی، مجری پیشین تلویزیون که برنامه گلبرگ با اجرای او و کارشناسی «حجت الاسلام دهنوی» به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های صداوسیما تبدیل شد، نیز برای همیشه به کانادا مهاجرت کرده است. البته شاهین آرپناهی از جمله مجریانی بود که پس از چندی توانست به مدیرعاملی برند و ارتباطات رایتل نیز دست یابد.

شاهین آرپناهی کیست؟

شاهین آرپناهی یکی از مجریان معروف برنامه گلبرگ صدا و سیما بود. برنامه گلبرگ از جمله برنامه‌های زنده تلویزیون بود که با حضور کارشناس مسائل خانواده، به سوالات مخاطبان در خصوص مسائل خانواده پاسخ می‌داد. برنامه تلویزیونی گلبرگ با اجرای شاهین آرپناهی سال ۱۳۸۷ و تقریباً ۱۱ سال پیش بود که روی آنتن رفت. این برنامه در گونه گفتگو محور و مذهبی و در شبکه سه تولید شده بود. در واقع به‌عنوان محصول گروه معارف اسلامی شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران و کشور ایران تهیه شده بود و از نظر میزان مخاطب نیز برنامه‌ای متوسط ارزیابی شده بود. موضوع اصلی این برنامه روابط دختران و پسران برمبنای آموزه‌های اسلامی بوده است.

تحصیلات شاهین آرپناهی

اگرچه اطلاعات دقیقی درباره بیوگرافی شاهین آرپناهی در دسترس نیست، اما برخی منابع نوشته‌اند آرپناهی در رشته MBA با گرایش بازاریابی از دانشگاه تهران تحصیل کرده و در مقطع دکتری تخصصی مدیریت بازاریابی در این دانشگاه به ادامه تصیل پرداخته است. وی همچنین مدرک کارشناسی آمار و کارشناسی ارشد آمار ریاضی نیز دارد. همچنین برخی منابع مدعی شده‌اند وی در دانشگاه‌های دولتی نیز تدریس کرده است.

شاهین آرپناهی مدیرعامل رایتل، همراه اول و تالیا

شاهین آرپناهی از جمله مجریان برنامه‌های گروه معارف اسلامی تلویزیون بود که توانست به سرعت پله‌های ترقی را از مجری‌گری تا مدیرعاملی رایتل، همراه اول و تالیا شد. شاهین آرپناهی طی سال‌های ۸۹ تا ۹۲ مدیرکل برند و ارتباطات شرکت رایتل شد که رونمایی از برند رایتل از جمله اقدامات دوران وی در زمان حضور در این اپراتور بوده است. وی در اسفند ۹۶ طی حکمی از سوی حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، به عنوان مدیرکل ارتباطات همراه اول انتخاب شد و به مدت دو سال در این سمت باقی ماند. سپس شاهین آرپناهی در خرداد ۹۸ از سمت مدیرکلی ارتباطات همراه اول استعفا کرد و چندی بعد به عنوان مدیرعامل جدید تالیا معرفی شد.

بقیه مشاغل شاهین آرپناهی

شاهین آرپناهی پیش از اینکه سابقه مدیرعاملی شرکت‌های بزرگ ارتباطات را بر عهده بگیرد سوابق دیگری همچون مدیریت بازاریابی و فروش شرکت پارس خودرو داشته است.

مهاجرت شاهین آرپناهی به کانادا

شاهین آرپناهی که از مجری‌گری برنامه تلویزیونی مذهبی محور تا مدیریت رایتل و همراه اول را طی کرده است، روز گذشته خبر داد که برای همیشه ایران را به مقصد انتاریوی کانادا ترک کرده است. وی در توییتی در این خصوص نوشت: «خداحافظ مادر به امید دیدار… در قلبمی همیشه.»

در ادامه‌ی توئیت آرپناهی آمده است: «لحظه‌ی کندن هواپیما و جدا شدن از خاک تهران و همچنین لحظه‌ای نشستن‌اش در مقصد را فیلم گرفتم. اولی را در طی پرواز سی باری تماشا کردم، دومی را شاید سال‌ها بعد نگاه کنم.»

به نظر می‌رسد این رویه که مجریان صداو سیما یک به یک در حال ترک ایران و مهاجرت به کشور‌های خارجی هستند، تبدیل به اپیدمی شده است. این درحالی است که اغلب این مجریان در برنامه‌های مذهبی محور مشهور شده است.

منبع: رویداد 24

717581