دولت پزشکیان و چالش انتصاب‌های دقیقه نودی

برخی دولتی‌ها انگار گوششان بدهکار حرف پزشکیان و مخبر و دیگران نیست و تا آخرین لحظات حضور قصد سوءاستفاده از موقعیت را دارند، مصداق این مدعا همین انتصاب‌های دقیقه نودی است که هر روز یکی از آنها رو می‌شود.
تصویر دولت پزشکیان و چالش انتصاب‌های دقیقه نودی

به گزارش سایت خبری پرسون، فامیل‌گرایان انگار گوششان بدهکار هیچ توصیه و دستور و هشداری نیست! هر روز یک انتصاب دقیقه نودی جدید برملا می‌شود و به قول حمیده زرآبادی ابایی از ترجیح منافع شخصی و فامیلی و گروهی خود به منافع کشور ملت ندارند!

چیزی تا پایان رسمی کار این دولت و مستقر شدن دولت پزشکیان نمانده اما این طور که معلوم است رئیس جمهور منتخب به محض شروع کار با چالش انتصاب‌های دقیقه نودی مواجه خواهد بود. درست است که بعد از اتمام عمر رو به پایان دولت سیزدهم و تحقق وعده دولت جدید در زمینه مقابله با این رویه شاید شاهد ادامه انتصاب‌های اینچنینی نباشیم اما حتما تاثیر حضور این مدیران تازه از راه رسیده را خواهیم دید.

در روزهای گذشته اخبار متعددی از انتصاب‌های دقیقه نودی در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها از شهرداری گرفته تا پتروشیمی‌ها شنیده‌ایم. این راهم دیدیم که نه تاکید پزشکیان کارساز است و نه حرف مخبر را می‌خوانند! شاهدش همین خبر دیروز مبنی بر استخدام برادرزاده وزیر ارشاد در وزارت بهداشت.

خبری که حمیده‌ زرآبادی، سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در واکنش به آن توییت کرد: ️انتصاب برادرزاده وزیر فعلی ارشاد به‌عنوان مدیر ارشد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان داد در عالی‌ترین سطوح دولت فعلی، از دستور صریح رئیس جمهور منتخب، دکتر پزشکیان و بخش‌نامه دکتر مخبر به نفع فامیل‌گرایی و منافع شخصی سرپیچی می‌شود. ‌ ️این رویه‌های غیرقانونی به‌دست دولت آینده اصلاح خواهد شد؛ اما «سوءاستفاده از آخرین فرصت‌ها برای بهره‌مندی از منافع شخصی، فامیلی و گروهی»، تصویری است که ظاهراً حتی برخی از اعضای دولت از الصاق آن به دولت شهیدرئیسی هیچ ابایی ندارند.

اینکه دولت پزشکیان موفق می‌شود به این رویه پایان دهد یا خیر خیلی اهمیت ندارد چون به هرحال این دولت رفتنی است و آنچه شاهدیم نیز سوءاستفاده از آخرین روزهای حضورشان است. مساله مهمی که امید است که در دولت بعد لحاظ شود اولا ممانعت از تکرار اینگونه رفتارها و ثانیا عملکرد مثبت و مورد نیاز کشور به رغم وجود مدیرانی است که خیلی عجولانه در جایگاهشان قرار گرفته‌اند و درباره شایستگی آنها تردید بسیار است.

منبع: نامه نیوز

717519