تردید دموکرات‌ها برای انتخاب جایگزین بایدن

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان هفته گذشته در دیدار با دموکرات‌های کالیفرنیا بر لزوم وجود یک فرآیند باز برای انتخاب نامزد بعدی حزب در صورت کنار رفتن جو بایدن تاکید کرد، تا از این تصور که کامالا هریس به شکل غیر دموکراتیک به نامزدی حزب رسیده است جلوگیری شود.

تصویر تردید دموکرات‌ها برای انتخاب جایگزین بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته در دیدار با دموکرات‌های کالیفرنیا بر لزوم وجود یک فرآیند باز برای انتخاب نامزد بعدی حزب در صورت کنار رفتن جو بایدن تاکید کرد، تا از این تصور که کامالا هریس به شکل غیر دموکراتیک به نامزدی حزب رسیده است جلوگیری شود.

این بحث‌ها که در جلسه‌ای در ساختمان کنگره انجام شد، بر روی گام‌های پیچیده بعدی برای حزب دموکرات در صورت خروج بایدن متمرکز بود. و به گفته چهار نفر از آشنایان به گفتگوها، آن‌ها به طور خاص در مورد عواقب سیاسی منفی تعیین سریع کامالا هریس به عنوان نامزد بعدی توسط نخبگان حزب صحبت کردند.

به نوشته پولیتیکو، پلوسی یکی از چندین دموکرات کالیفرنیا بود که گفت روند غیررقابتی تعیین نامزد، رای دهندگان را دلسرد خواهد کرد.

نگرانی آن‌ها در مورد نقاط قوت هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری نبود - و در واقع، چندین نفر به روشنی گفتند که هریس باید انتخاب بعدی حزب باشد - بلکه در عوض بر این نگرانی متمرکز بود که به جای پایگاه حزب، سران حزب رئیس جمهور را انتخاب کنند.

به گفته فردی که در جریان این جلسه قرار داشت گفت: «نانسی این استدلال را رهبری می‌کرد که [انتخاب نامزد حزب] باید یک فرآیند باز باشد».

بحث در مورد چگونگی حرکت رو به جلو در صورت کناره گیری بایدن، در تمام سطوح حزب دموکرات در حال مطرح شدن است، اما به ویژه از سوی گروهی به رهبری پلوسی مطرح می‌شود که بحث‌های علنی و خصوصی در مورد وضعیت بایدن را پس از مناظره فاجعه بار او رهبری کرده‌اند.

با این حال، حتی در میان کسانی که فکر می‌کنند بایدن باید کنار رود، همه دموکرات‌ها موافق یک روند بازتر در مجمع ملی حزب نیستند. این موضوع توسط برخی به عنوان تلاشی برای کاهش شتاب هریس و به طور بالقوه ظهور سایر رقبا در نظر گرفته می‌شود.

دموکرات‌های کالیفرنیا متحدان طبیعی برای هریس هستند که در لس آنجلس زندگی می‌کند و نماینده این ایالت در مجلس سنا است.

گزینه دیگر این است که هریس به عنوان یک کاندیدای پیشتاز در نظر گرفته شود و همچنان اجازه دهند که روندی باز وجود داشته باشد، فقط با این درک که تعداد کمی یا حتی هیچ دموکراتی به دلیل ترس از طرد شدن او را به چالش نمی‌کشند. در هفته‌های اخیر، فرمانداران دموکرات، گاوین نیوسام از کالیفرنیا و گرچن ویتمر از میشیگان هر دو گفتند که در مقابل هریس رقابت نخواهند کرد.

اگر بایدن در روزهای آینده کناره گیری کند، دموکرات‌ها با یک سوال فوری در مورد نحوه ادامه کار مواجه خواهند شد. و بخش بزرگی از این سوال این خواهد بود: آیا بایدن از هریس حمایت می‌کند و اگر نه، آیا رهبران دیگر حزب از او حمایت می‌کنند؟

سؤال کلیدی دیگری که دموکرات‌ها از خود می‌پرسند، اساسی‌تر است: آیا هریس می‌تواند برنده شود و آیا او می‌تواند برای پیروزی در مجلس نمایندگان به دموکرات‌ها کمک کند؟ گروهی از دموکرات‌ها از ایالت‌های کلیدی پیش از این به حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان مراجعه کرده‌اند تا به او بگویند که هریس یک جایگزین قوی برای بایدن خواهد بود. با این حال، دیگران هنوز مطمئن نیستند و منتظر نظرسنجی‌های بیشتر هستند.

نظرسنجی‌های عمومی و خصوصی نشان می‌دهند که هریس به طور جزئی عملکرد بهتری از بایدن دارد، اما در میان گروه‌های جمعیتی کلیدی، مانند رای‌دهندگان سیاه‌پوست، عملکرد او قوی‌تر از سایر رقبای احتمالی است. حامیان و متحدان هریس معتقدند که این نظرسنجی‌ها صرفاً نشان‌دهنده کف آرای اوست و حمایت از هریس زمانی افزایش می‌یابد که او ردای ریاست حزب را به تن کند.

منبع: ایسنا

717482