قالیباف:

مجلس کنار دولت منتخب است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که دولت در مسیر رهنودهای رهبر معظم انقلاب و حل مسائل و مشکلات مردم پیش برود، مجلس کنار دولت است و با همه وجود به رئیس جمهور منتخب کمک می‌کند.

تصویر مجلس کنار دولت منتخب است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف در دیدار امروز یکشنبه(۳۱ تیرماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: مجلس دوازدهم خود را یار و کمک دولت در حل مشکلات مردم می‌داند. البته وجود اختلاف سلیقه بین مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم امری بدیهی است.

وی درباره نقطه اتکای اصلی که مبنای مشترک همکاری دولت و مجلس است، افزود: نقطه اتکا این است که رئیس‌جمهور محترم و منتخب در مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی چندین بار بر اجماع داخلی و حرکت ذیل سیاست‌های رهبر معظم انقلاب تاکید کردند و تصریح داشتند که برنامه اصلی او برای اداره کشور، برنامه هفتم توسعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار مردم از مجلس دوازدهم این است که بدون جناح گرایی از حرکت دولت چهاردهم در چارچوب لازم حمایت کند تا دولت، مجلس را کنار خود ببیند.

قالیباف با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی تمام شده و همه باید نگران حل مسائل مردم باشیم، تصریح کرد: تا زمانی که دولت در مسیر رهنودهای رهبر معظم انقلاب و حل مسائل و مشکلات مردم پیش برود، مجلس کنار دولت است و با همه وجود به رئیس جمهور منتخب کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم مطابق قانون وظایف نظارتی خود را برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم با جدیت انجام خواهد داد، گفت: نظارت همدلانه، موثر و بدور از نگاه‌های سیاسی، باید در دستور کار مجلس باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های نظارتی که باعث مانع تراشی در انجام وظایف دولت در حل مسائل مردم شود، خلاف اصول و مبانی انقلابی گری است. در عین حال نمایندگان وظیفه دارند با نظارت هدفمند برای پیگیری مطالبات مردم، به دولت در برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی یاری رسانند.

قالیباف با بیان اینکه دلسوزان از مجلس انتظار دارند مسئله کاهش مشارکت در انتخابات را بررسی و برای آن اقدام مؤثر کند، اظهار کرد: مردم محروم و به تعبیر حضرت امام پابرهنه‌هایی که صدایشان در هیاهوهای سیاسی گم می‌شود، بیش از همه باید مورد توجه نمایندگان مجلس باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس باید محور وحدت و آرامش باشد و به کانون اختلاف و تنش تبدیل نشود.

منبع: ایرنا

717463