ادعای نتانیاهو درباره ورود اسلحه ایرانی از بندر الحدیده یمن

نتانیاهو مدعی شد اسرائیل به بندری در یمن حمله کرد که تسلیحات ایرانی از آن وارد می‌شد.
تصویر ادعای نتانیاهو درباره ورود اسلحه ایرانی از بندر الحدیده یمن

به گزارش سایت خبری پرسون، این سخنان نتانیاهو درباره حمله هوایی شنبه اسرائیل به بندر الحدیده یمن است. بندرالحدیده در بخش تحت حاکمیت دولت حوثی‌ها انصارالله یمن قرار دارد. در این حمله بخش‌های مختلف شهر بندری الحدیده یمن مورد هدف قرار گرفت.

حمله هوایی اسرائیل به یمن یک روز بعد از حمله پهپادی حوثی‌ها انصارالله یمن به تل آویو انجام شد.

دولت امریکا هم اعلام کرد در حمله اسرائیل به یمن مشارکت نداشت.

این برای نخستین بار است که حوثی‌ها - انصارالله یمن می‌توانند با پهپاد شهر تل آویو اسرائیل را مورد هدف قرار دهند. همچنین برای اولین بار است که اسرائیل به یمن حمله می‌کند.

این حمله اسرائیل به یمن در فاصله حدود ۱۸۰۰ کیلومتری انجام شد.

نتانیاهو ادامه داد: حوثی‌ها بخشی از محور شر ایران هستند. حمله، یادآوری می‌کند که جایی وجود ندارد که اسرائیل نتواند به آن برسد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه گفت بندری که جنگنده‌های اسرائیلی آن را در یمن بمباران کردند، توسط حوثی‌ها / انصارالله یمن برای واردات تسلیحات ایرانی استفاده می‌شود.

نتانیاهو گفت: ما با همه وسایل از خود دفاع خواهیم کرد.

او در سخنرانی تلویزیونی افزود: این حمله یادآوری به دشمنان است جایی وجود ندارد که اسرائیل نتواند به آن دست یابد.

نتانیاهو ادامه داد: «اسرائیل به بندری که برای ورود سلاح از ایران استفاده می‌شود، حمله کرد. این بندر بندری بی‌گناه نیست بلکه برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود».

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد اسرائیل «با هر وسیله‌ای از خود دفاع خواهد کرد.»

وی ادامه داد: پیامی برای دشمنان اسرائیل دارم: اشتباه نکنید. ما با هر وسیله و در همه جبهه‌ها از خود دفاع خواهیم کرد، هرکس به ما آسیب برساند بهای بسیار سنگینی برای تجاوز خود خواهد پرداخت.

وزیر دفاع اسراییل گفت: اکنون باید جلوی ایران گرفته شود. در صورت لزوم، حوثی‌ها را در همه جا هدف قرار خواهیم داد.

یوآف گالانت وزیر دفاع اسراییل گفت: حمله هوایی اسرائیل به بندر الحدیده یمن، آتشی را شعله‌ور کرد که در سراسر خاورمیانه قابل مشاهده است و این موضوع اثرات آشکاری دارد.

ارتش اسرائیل قبل از این اعلام کرد جنگنده‌هایش روز شنبه به اهدافی از گروه حوثی /انصارالله در بندر الحدیده یمن حمله کردند.

ارتش اسرائیل افزود این حملات در پاسخ به صدها حمله انجام شده علیه اسرائیل از یمن در چند ماه گذشته انجام شد.

دز حمله پهپادی جمعه حوثی‌ها (انصارالله) به تل آویو، یک پهپاد به ساختمان نزدیک سفارت امریکا اصابت کرد. در این حمله، یک نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. سخنگوی ارتش اسرائیل گفته بود پهپادی که به تل آویو اصابت کرد ساخت ایران بود که از یمن شلیک شد.

سیستم دفاعی اسرائیل موفق به رهگیری این پهپاد نشد و صدای آژیر هم به صدا درنیامد. مقامات اسرائیل، کار نکردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را به هنگام این حمله پهپادی را به دلیل «خطای انسانی» اعلام کردند.

این برای اولین بار بود که حوثی‌ها / انصارالله یمن توانست تل آویو را مورد هدف حمله پهپادی قرار دهد.

حوثی‌ها / انصارالله یمن در ماه‌های اخیر بارها اعلام کردند شهرهای اسرائیل از جمله بندر ایلات را مورد هدف قرار دادند.

منبع: عصرایران

717394