آینده مردم اصفهان وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آینده و سلامت مردم اصفهان طفل سر راهی و وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد، گفت: اصفهان تاب و تحمل توسعه صنایع پالایشگاهی و فولادی را ندارد.
تصویر آینده مردم اصفهان وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: روزهای اخیر بر اساس مشاهدات میدانی و اظهارنظرهای رسانه‌ای و همچنین مطالبات و مراجعات مردمی ۲ نگرانی جدی در سطح شهر و استان برای مردم و آینده اصفهان وجود دارد.

وی افزود: نکته اول مربوط به توسعه صنایع است چه آن گروهی که خلاف مقررات زیست محیطی است چه آن بخشی که به ظاهر مجوزات را دارند اما تن بی‌جان آب و هوای اصفهان نای تحمل آن‌ها را ندارد.

صالحی ادامه داد: هنوز تابستان به نیمه نرسیده که روزهای آلوده در اصفهان و رسیدن به مرز هشدار پرتکرار شده و حتی بر روند فعالیت ادارات هم تاثیر گذاشته اما شاهدیم که در مجامع شرکت‌های صنعتی که در این روزها برگزار می‌شود، مسابقه توسعه فیزیکی فعالیت‌ها به عنوان یک خروجی به ظاهر مثبت برقرار است.

سلامت مردم اصفهان طفل سر راهی نیست

وی تصریح کرد: مردم نگرانند که چطور توسعه یک خصولتی گردن‌کلفت از نظر سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی است اما در کمتر از ۶ ماه این شرکت می‌شود دوستدار محیط زیست و حتی از لیست صنایع ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی خارج می‌شود.

صالحی بیان کرد: آینده و سلامت مردم اصفهان طفل سر راهی و وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد. مردم نگران این چنین تصمیماتی هستند و بدانیم که در آینده این استان و میزان رضایت و مشارکت آن تاثیر جدی خواهد داشت مگر این که خواب‌زده‌ها بیدار شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امیدمان به دستگاه قضائی و مدعی العموم است که صدای مردم و نمایندگان مردم را بشنوند و علاج واقعه را قبل از وقوع بکنند. از کنشگران و فعالان محیط زیستی و رسانه‌ای هم عاجزانه تقاضا دارم اگر می‌خواهید در حوزه هوای اصفهان هم به نقطه غیرقابل بازگشتی مثل فرونشست نرسیم امروز وقت مطالبه و بازخواست دانه‌درشت‌های متخلف است.

وی ادامه داد: نگرانی دوم مردم در رابطه با وضعیت آب زاینده‌رود و فرونشست است. بالاخره بعد از ۲۰ و چند سال بی‌عملی، در این ۳ سال شاهد اقدامات موثری در حوزه احیای زاینده‌رود بر اساس اجرایی شدن تصمیماتی ماحصل تدبیر و پیگیری رهبر معظم انقلاب از سال‌های قبل و تلاش‌های مدیران گذشته و فعلی بوده‌ایم.

امید مردم اصفهان برایاحیای زاینده‌رود

صالحی بیان کرد: امیدواریم در کشاکش تحول و تغییرات در دولت‌ پس از یک انتخابات سالم، امن، پرشور و رقابتی، شاهد کاهش سرعت این اقدامات نباشیم که به تازگی کورسوی امیدی را در دل مردم اصفهان برای احیای زاینده‌رود و از دست نرفتن آخرین فرصت احیای تمدن و حیات در اصفهان و حفظ میراث چند هزار ساله این شهر بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: این مسیر نتیجه بررسی‌های کارشناسی سال‌های طولانی بوده و قطعا چون دوی امدادی باید از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم منتقل شود تا مردم در ماه‌های پیش‌رو و به زودی ثمره شکل زیبای تعامل دولت‌ها را ببینند و شاهد تحقق وعده دولت جمهوری اسلامی برای احیای زاینده‌رود باشند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک به عنوان منتخب مردم عزیز شهر اصفهان در حد اختیارات و توان، پیگیر هر دو موضوع و نگرانی خواهیم بود اما مردم بزرگوار و کنشگران هم بدانند که در این صحنه مطالبه، اگر مردم نباشند دستاورد قابل توجهی نخواهیم داشت.

منبع: شورای شهر

717373