زلزله ۴.۵ ریشتری درمیان هیچ گونه خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه از زلزله ۴.۵ ریشتری بخش گزیک در شهرستان درمیان خسارتی گزارش نشده است.
تصویر زلزله ۴.۵ ریشتری درمیان هیچ گونه خسارتی نداشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت 4:42 صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر بخش گزیک از توابع شهرستان درمیان را لرزاند. این زلزله در عمق 6 کیلومتری زمین و در منطقه‌ای کوهستانی به وقوع پیوسته است.

وی گفت: کانون این زلزله حوالی روستای خالی از سکنه کلاته بنی نبی گزارش شده است. محل وقوع این زمین لرزه در 17 کیلومتری شهر گزیک و در جنوب منطقه گزخت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس با محوریت فرمانداری شهرستان درمیان از همان لحظات اولیه وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند و دستگاه‌های خدماتی نیز در حالت آماده باش هستند.

به گفته وی؛ شهرداری گزیک هم در حال رصد شرایط و بررسی خسارت‌های احتمالی در محدوده شهری است. این زلزله در شهر گزیک بیشتر احساس شده و تا این لحظه گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از این زمین لرزه مخابره نشده است.

محمدعلی کاووسی مدیرعامل هلال‌ احمر خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله 4.5 ریشتری در عمق 6 کیلومتری، حوالی گزیک روستاهای گزخت و پاتنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و هیچ گونه خسارتی نداشته است. هلال‌احمر خراسان جنوبی کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است.

منبع: تسنیم

717366