تاکید چهره‌های شاخص آمریکا بر کناره‌گیری بایدن

چهره‌های شاخص در حزب دموکرات آمریکا هر روز فشارهای خود را برای کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی بیشتر می‌کنند.

تصویر تاکید چهره‌های شاخص آمریکا بر کناره‌گیری بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، چهره‌های شاخص در حزب دموکرات آمریکا از جمله «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا و «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان فشار خود را برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش داده اند.

شومر طی جلسه‌ای به بایدن گفته که اگر به مبارزات انتخاباتی مجدد خود پایان دهد، برای کشور و حزب دموکرات بهتر است.

در همین حال، ای بی سی نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که «حکیم جفریس» رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز همین نظر را به جو بایدن انتقال داده است.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داد که پلوسی به بایدن گفته که او نمی‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد و حضور او در رقابت‌ها می‌تواند شانس دموکرات‌ها برای بازپس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان را از بین ببرد.

البته سی ان ان افزود که هیچ یک از منابع آگاه اعلام نکردند که پلوسی به بایدن گفته باشد باید رقابت را ترک کند.

گفته می‌شود که بایدن در پاسخ به پلوسی گفته است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او می‌تواند برنده شود.

یکی از سخنگویان پلوسی هم به سی ان ان گفت که پلوسی از روز جمعه با بایدن صحبت نکرده است.

روز چهارشنبه، آدام شیف، نماینده حزب دموکرات در کنگره آمریکا به عنوان بیستمین نفر از این حزب به طور علنی خواستار کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در آبان‌ ماه برگزار شود و هر ۲ نامزد اصلی، با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

جو بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه «هانتر بایدن» پسرش در میان رای دهندگان محبوب نیست و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران ریاست جمهوری‌اش دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

بایدن در اولین مناظره با ترامپ که هشتم تیر ماه برگزار شد، به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند. به دنبال آن، تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت.

تاکنون شمار زیادی از اعضای دموکرات در کنگره آمریکا خواستار پایان کارزار انتخاباتی بایدن و خروج وی از رقابت با ترامپ شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با ای. بی. سی نیوز مدعی شد که عملکرد متزلزل وی در مناظره با ترامپ به دلیل آمادگی ضعیف، خستگی و بیماری بود.

با این حال، وی بارها تاکید کرده که از مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

707047