کاهش کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین

آلمان به خاطر احتمال بازگشت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به قدرت، کمک‌های نظامی به اوکراین را به نصف کاهش می دهد.

تصویر کاهش کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، آلمان قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در سال ۲۰۲۵ میلادی به نصف کاهش دهد. گفته می‌شود که علت این تصمیم، وجود نگرانی‌ها برای بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید است.

ترامپ بارها در سخنانش گفته که در صورت بازگشت به قدرت، برای مذاکرات صلح اوکراین اقدام خواهد کرد.

وی در سخنانی گفت که سازمان ناتو نتوانسته اهداف از پیش تعیین شده خود را دنبال کند و حتی موجب تشویق حمله روسیه به کشورهای عضو شده است.

بر اساس پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۵ آلمان، کمک این کشور به اوکراین از حدود ۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۴.۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ کاهش یافته است.

آلمان امیدوار است که اوکراین بتواند بخش عمده‌ای از نیازهای نظامی خود را از اموال مسدود شده روسیه تامین کند که طبق آخرین آمارها ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

«کریستین لیندنر» وزیر دارایی آلمان روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تامین مالی اوکراین به لطف ابزارهای اروپایی و وام های گروه ۷ برای آینده قابل پیش بینی تضمین شده است.

مقامات می گویند که رهبران اتحادیه اروپا تا حدی با این ایده موافقت کردند، زیرا احتمال کمبود بودجه اوکراین در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید را کاهش می دهد.

آلمان به دلیل نادیده گرفتن هدف سازمان ناتو مبنی بر صرف ۲ درصد از تولید ناخالص خود برای هزینه‌های نظامی، همواره با انتقاد این سازمان روبه رو شده است.

منبع: ایرنا

707039