افت معاملات و رشد اندک قیمت‌‌ها در بورس تهران

امروز ارزش معاملات سهام ریزش کرد و بازار با رکود معاملاتی مواجه بود.
تصویر افت معاملات و رشد اندک قیمت‌‌ها در بورس تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در معاملات روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران هزار و 558 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 202 هزار و 691 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 825 واحدی در رقم 704 هزار و 266 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس 62 واحد رشد کرد به رقم 22 هزار و 646 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 275 واحد به سطح 123 هزار و 964 واحد رسید.

کاهش خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای هفتمین روز متوالی منفی شد و 29 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روزهای پیشین کاهش چشمگیری داشته است.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای فملی، وپاسار، ثفارس و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شتران، انرژی، شاوان، فزر، وآفر، وآذر و خنور تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شتران، وپاسار و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وپارس، ومعادن و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شاوان، فزر و شرانل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بساما، بپاس و مادیرا نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فملی بیشترین تراکنش را داشت و شتران و ثامان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، شفام و معین بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 988 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 472 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 871 میلیارد تومان رسید.

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 179 میلیارد تومان بود.

پس از فملی، شتران بیشترین ارزش معاملات را داشت و فزر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شفام و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام زملارد با تعداد 260 میلیون و 531 هزار و 223 سهم در صدر قرار گرفته است. فملی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شتران تعلق داشت. دو نماد بترانس و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 79 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 28 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 141 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 18 درصدی به رقم 151 میلیارد تومان رسید.

منبع: اکوایران

706905