کنترل یک منطقه دیگر در دونتسک به دست روسیه افتاد

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) از پیشروی نیروهای این کشور در منطقه دونتسک خبر داد و اعلام کرد که کنترل روستای «اوروژاینویه» در دونتسک را به دست گرفته است.

تصویر کنترل یک منطقه دیگر در دونتسک به دست روسیه افتاد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «در نتیجه عملیات‌های موفقیت‌آمیز، واحدهای گروه نیروهای موسوم به وستوک (شرق) روسیه، کنترل روستای اوروژاینویه در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفته و در حال پاکسازی و مین‌زدایی آن هستند.»

بر اساس این گزارش، نیروهای گروه شرق همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ جنگجوی اوکراینی را هدف قرار دادند. بنا بر بیانیه وزات دفاع روسیه، نیروهای گروه وستوک، چهار تیپ ارتش اوکراین را شکست دادند و ۲ ضدحمله آنها را نیز طی روز گذشته دفع کردند.

آنها همچنین چهار خودرو، یک هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری M۷۷۷، پنج هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری FH-۷۰ و یک اسلحه ۱۵۲ میلی‌متری D-۲۰ را منهدم کردند.

روسیه سه‌شنبه هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که کنترل شهرک اوکراینی «یاسنوبرودیوکا» در منطقه دونتسک را به دست گرفته است.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا

706781