مایکروسافت روی ساده‌تر شدن تسک‌بار ویندوز ۱۱ کار می‌کند

تسک‌بار ویندوز ۱۱ با انیمیشن‌های جدید، میانبرهای کیبورد و موارد دیگر، مدرن‌تر از هر زمان دیگری می‌شود.
تصویر مایکروسافت روی ساده‌تر شدن تسک‌بار ویندوز ۱۱ کار می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌طور دائمی به‌روزرسانی و بهبود ویندوز ۱۱ را ادامه می‌دهد. اخیراً نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید این سیستم‌عامل در کانال بتا برای کاربران اینسایدر منتشر شد که تغییرات جالبی روی تسک‌بار اعمال می‌کند و به‌عنوان مثال ظاهر ساده‌تری به System Tray بخشیده است.

یکی از تغییرات مهم در تسک‌بار ویندوز ۱۱، حذف آیکون زنگوله و سال از کنار ساعت است و این یعنی فقط روز و ماه در این بخش نمایش داده می‌شوند. البته مایکروسافت می‌گوید در صورت تمایل همچنان می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، چیدمان قدیمی را با نمایش سال و زنگوله فعال کنید.

مایکروسافت در به‌روزرسانی آزمایشی ویندوز ۱۱، انیمیشن‌های جدیدی به تسک‌بار اضافه کرده است که هنگام نگه‌داشتن ماوس روی آیکون برنامه‌های درحال اجرا فعال می‌شود. پیش‌ازاین، پیش‌نمایش برنامه‌ها در تسک‌بار بدون هیچ انیمیشنی ظاهر می‌شد؛ اما حالا با جلوه‌ای نرم و ملایم نمایش می‌یابد و تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه می‌دهد.

از دیگر تغییرات نسخه‌ی آزمایشی جدید ویندوز ۱۱ می‌توان به اضافه‌شدن میانبرهای صفحه‌کلید اشاره کرد. حالا با فشردن کلیدهای ترکیبی WIN+T یا کلیک روی تسک‌بار می‌توانید با زدن حرف اول اسم برنامه‌ی مورد نظر، آن را به‌سرعت اجرا کنید.

از دیگر تغییرات نسخه‌ی آزمایشی جدید ویندوز ۱۱ می‌توان به نمایش آیکون Windows Studio Effects اشاره کرد که البته فقط روی کامپیوترهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند ازجمله کامپیوترهای کوپایلت پلاس، فعال می‌شود. با کلیک روی این آیکون، پنل ویندوز استودیو باز می‌شود که امکان کنترل افکت‌های صوتی و تصویری وبکم یا میکروفون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تغییرات تسک‌بار ویندوز ۱۱ درحال‌حاضر در برنامه‌ی پیش‌انتشار مایکروسافت و به‌طور آزمایشی برای کاربران اینسایدر ارائه شده است و به‌احتمال زیاد در به‌روزرسانی‌های آینده برای سایر کاربران نیز دردسترس قرار خواهد گرفت. نکته‌ی جالب اینکه درحال‌حاضر این تغییرات فقط برای نسخه‌ی 23H2 ویندوز ۱۱ اعمال شده‌اند و هنوز در نسخه‌ی 24H2 دردسترس نیستند.

منبع: نبض فنا وری

706612