آیا حمله پلنگ در شهر زیار اصفهان به گله گوسفندان حقیقت دارد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتشار فیلمی از حمله یک قلاده پلنگ در شهر زیار به گله گوسفندان و دو قلاده سگ گفت: این فیلم را تکذیب می‌کنیم، این فیلم مربوط به پلنگ زیار اصفهان نیست و مربوط به استانی دیگر است.
تصویر آیا حمله پلنگ در شهر زیار اصفهان به گله گوسفندان حقیقت دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتشار فیلمی از حمله یک قلاده پلنگ در شهر زیار به گله گوسفندان و دو قلاده سگ با تکذیب آن اظهار داشت: این فیلم مربوط به پلنگ زیار اصفهان نیست و مربوط به استانی دیگر است.

وی افزود: از روز شنبه تاکنون پایش‌ها ادامه داشته است و نیروهای محیط‌زیست و آتش‌نشانی با دوربین‌های دید در شب و تجهیزات مناسب در منطقه به جستجو و ردیابی پرداختند و تله‌های زنده گیر نیز نصب کردند اما پلنگ تاکنون پیدا نشده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۶ روز است که پایش انجام می‌شود، گفت: ۵ تیم هر شب اراضی کشاورزی، باغات، محدوده‌های اطراف زیار و براآن شمالی و شرق و دوربین‌ها را بررسی می‌کنند، اما تاکنون پلنگی مشاهده نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ۲ روز دیگر این بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کند، این احتمال نیز وجود دارد که حیوان به‌تدریج از این محدوده به سمت زیستگاه خود رفته و دور شده باشد.

وی تصریح کرد: زیستگاه پلنگ در اصفهان، منطقه عباس‌آباد در نائین، پارک ملی کلاه قاضی، منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان و منطقه حفاظت شده دنا در سمیرم است.

شیشه‌فروش افزود: احتمال می‌رود این پلنگ از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی آمده باشد البته ۲۰ سال است که پلنگ در این منطقه دیده نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: یک احتمال قوی وجود دارد این پلنگ توسط فردی در باغ و یا ویلای شخصی نگهداری می‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه پایش‌ها تداوم دارد، افزود: امشب هم ۵ تیم برای پایش می‌روند، احتمال می‌رود اگر دو شب دیگر مشاهده نشد، دورسازی شده و به مناطق حفاظت شده رفته است.

منبع: استانداری

706378

سازمان آگهی های پرسون