سوئیس روسیه را تحریم کرد

سوئیس ده‌ها فرد و نهاد مرتبط با روسیه را به فهرست تحریم‌های خود علیه این کشور اضافه کرد و همچنین فعالیت پروپاگاندای چهار رسانه روس‌زبان را ممنوع اعلام کرد.

تصویر سوئیس روسیه را تحریم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت سوئیس اعلام کرد بیش از ۶۹ فرد و ۴۷ نهاد مرتبط با روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه دولت این کشور آمده است: «وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات به‌عنوان نهاد مسئول تحریم‌ها، تحریم‌های روسیه را افزایش داده است. این وزارتخانه تحریم‌هایی را بر علیه ۶۹ شخص و ۴۷ نهاد وضع خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت سوئیس همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های تبلیغاتی چهار رسانه روس از جمله «ریا نووستی» را ممنوع می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات تبلیغات چهار رسانه به نام‌های "صدای اروپا"، "ریا نووستی"، "ایزوِستیا" و "روسیسکایا" را به دلیل کارزارهای پروپاگاندا و تحریف اطلاعات مداوم روسیه، ممنوع کرده است.»

بااین‌حال، مقامات سوئیس اعلام کردند که بر خلاف اتحادیه اروپا، این کشور رسانه‌های مذکور را از فعالیت و پخش برنامه‌های خبری منع نکرده است.

با آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند، با این امید که با تشدید فشارهای اقتصادی بر این کشور در حال جنگ، توانایی نظامی آن را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

706137