رهبران جهان نگران رهبری آمریکا در ناتو

سفیر سابق آمریکا در ناتو روز دوشنبه برخی نگرانی‌های سیاسی از سوی متحدان ناتو را تایید کرد که پس از عملکرد ضعیف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ افزایش یافته است.

تصویر رهبران جهان نگران رهبری آمریکا در ناتو

به گزارش سایت خبری پرسون، «کورت ولکر» سفیر سابق آمریکا در ناتو و نماینده ویژه واشنگتن در مذاکرات اوکراین روز دوشنبه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان گفت که متحدان در دیدار در واشنگتن دی سی بر دو حوزه متمرکز خواهند شد.

او گفت: اولین حوزه «رهبری آمریکا در ناتو است. آیا قرار است بایدن رئیس جمهور شود؟ آیا او توانایی این رهبری را دارد؟ آیا او در انتخابات مجدد شرکت می کند، آیا قرار است دوباره انتخاب شود؟ »

ولکر افزود: نگرانی دوم درباره احتمال تشکیل دولت دوم ترامپ و تردید رئیس جمهور سابق در مورد آینده حمایت واشنگتن از ائتلاف است: "پس اعضای ناتو نگران هستند - اگر بایدن نیاید و دونالد ترامپ رئیس جمهور شود، این شرایط چه معنی برای حمایت آمریکا و اوکراین خواهد داشت؟"

بسیاری از اروپایی‌ها نیز نگرانی‌هایی را در مورد ریاست‌جمهوری احتمالی ترامپ و تاثیر آن بر ائتلاف، به‌خصوص در شرایطی که اوکراین با تهاجم روسیه مبارزه می‌کند، ابراز کرده‌اند.

یک دیپلمات اروپایی نیز با اشاره به اظهارات ترامپ و کارزار انتخاباتی مبنی بر اینکه وی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به میز مذاکره تشویق خواهد کرد، به سی ان ان گفت: ما همه نگران انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستیم.

نگرانی ها در این مورد است که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، حمایت آمریکا از اوکراین مشروط به ورود کی یف به مذاکرات شود.

این دیپلمات گفت: اگر آمریکا چنین موضعی را اتخاذ کند، حفظ حمایت اروپا دشوار خواهد بود.

منبع: ایرنا

706017