کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

تلویزیون بلافاصله یعد از پشت سر گذاشتن ماراتن تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها، با مناسبت محرم روبه‌رو شد و بر این اساس بیشتر با بازپخش سریال‌هایی نظیر «مختارنامه» و «شب دهم» و چند مجموعه دیگر به استقبال این مناسبت رفته است.
تصویر کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

به گزارش سایت خبری پرسون، تلویزیون در ایام محرم سریال‌های جدید «سرزمین مادری»، «فراری» و همچنین مجموعه‌هایی چون «سفیر»، «مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث» و «نجلا» و «عشق کوفی» را روی آنتن می‌برد.

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

سریال «فراری» با نگاه به سبک زندگی شهدای مدافع حرم و در ژانر اجتماعی این شب‌ها حوالی ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ۳۰ قسمت روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، شهرام قائدی، علی زرمهری، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، شهروز آقایی پور، مجید پتکی، افشین آقایی، حسین اجاقلو (بازیگر نوجوان)، زین العابدین تقی‌پور از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

سریال «فراری» نوجوانی تا بزرگسالی یک شهید مدافع حرم از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵ را روایت می‌کند.

قهرمان این مجموعه تلویزیونی یک نوجوان است که نام آن هادی است و البته در ادامه سریال مقاطع دیگری غیر از دهه ۷۰ را هم می‌بینیم که نقش جوانی شخصیت اول هم در سریال به چشم می‌خورد.

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

مجموعه نمایشی «سفیر» با بازی فرامرز قریبیان از امروز یکشنبه ـ هفدهم تیر ماه ـ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

نسخه سینمایی این مجموعه که نخستین فیلم بلند سینمایی با موضوع عاشورایی است، در اکران خود در ایران و لبنان با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد.

این سریال سینمایی روایت سفر قیس بن مسهر صیداوی، سفیر امام حسین(ع) به کوفه ‌است؛ که فرامرز قریبیان با ایفای نقش قیس در این مجموعه، یکی از ماندگارترین نقش‌های دوره فعالیت هنری خود را رقم زد.

«سفیر» که به کارگردانی فریبرز صالح تهیه شده است، از یکشنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی از ۱۷ تیر ماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فصل سوم «سرزمین مادری» با بازی بازیگرانی چون آرش مجیدی، بابک حمیدیان، کوروش سلیمانی، سعید راد، گلچهره سجادیه، حسین محجوب، سعید نیکپور، مهران رجبی، حسین مهری، لیلا برخورداری، آشا محرابی و شهرام قائدی همراه است.

این مجموعه که به فصل سوم رسیده بود به دلیل انجام مراحل پس‌ از تولید و اصلاحات، حدود دو ماه با وقفه در پخش مواجه شد.

در فصل سوم «سرزمین مادری»، زمان وقوع اتفاقات سریال به سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌رسد و داستان وارد مرحله میانسالی رهی می‌شود و به همین جهت آرش مجیدی جایگزین شهاب حسینی که بازیگر نقش دوره جوانی این شخصیت است می‌شود.

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

«مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث»

شبکه آی‌فیلم برای ماه محرم امسال سه سریال «مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث» را روی آنتن خواهد برد.

سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری از ۱۶ تیر ماه همزمان با آغاز ماه محرم هرشب ساعت ۲۲ پخش و ساعت های ۶ و ۱۴ روز بعد بازپخش می‌شود.

«مختارنامه» اولین بار مهر ماه سال ۸۹ در ۴۰ قسمت از شبکه اول روی آنتن رفت.

فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، محمد فیلی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، ماه چهره خلیلی، فریبا کوثری، ژاله علو، رضا کیانیان، داوود رشیدی، گوهر خیراندیش، امین زندگانی و ... در «مختارنامه» ایفای نقش داشتند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش کیان، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقع عاشورا رخ می‌دهد و مختار به خونخواهی سید و سلار شهیدان قیام می‌کند.

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی هم از ۱۸ تیر ماه هرشب ساعت ۲۰ از آی فیلم به روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۴ بامداد و ۱۲ روز بعد بازپخش می‌شود.

مجموعه «شب دهم» اولین بار ماه محرم سال ۸۰ از شبکه یک پخش شد.

کتایون ریاحی، حسین یاری، پرویز فلاحی پور، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، پرویز پورحسینی، اکرم محمدی و ... از بازیگران «شب دهم» هستند.

داستان «شب دهم» درباره جوان شروری به نام حیدر خوش مرام(حسین یاری) است که عاشق یکی از شاهزاده های قجری(کتایون ریاحی) می شود. حیدر خوش مرام که لوطیهای طهران قدیم هست می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. اما با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می شود و وقتی که میبیند این شخص دست بردار نیست، شرط می گذارد که اگر بتوانی ده شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد. دلیل این شرط شاهزاده بعدها مشخص می شود که به دلیل خاطراتی است که از این مراسم در دوران کودکی خود داشته است، حیدر به اتفاق دوست خوب خود، یاور و بقیه نوچه هایش این مراسم را برگزار می کنند تا اینکه در شب دهم و...

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

سریال «وارث» محصول سال ۸۲ تلویزیون به کارگردانی کاظم بلوچی هر روز ساعت ۱۷ به روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های یک بامداد و ۹ روز بعد بازپخش خواهد شد.

سیاوش طهمورث، منوچهر آذر، محمود پاک نیت، شراره دولت آبادی، جلیل فرجاد، الهام پاوه نژاد، شهربانو موسوی و ... در سریال «وارث» ایفای نقش کرده اند.

این سریال داستان شخصی به نام آقاجان را دنبال می‌کند که متولی یک تکیه است. آقاجان سال‌های درازی است که از دو امانت مهم یعنی خنجر جواهرنشان و کتاب با ارزشی نگهداری می‌کند که از پدر همسرش به وی ارث رسیده‌است. شبی پیرمردی در رؤیا به سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد تا آن امانت‌ها را به وارث اصلی آنها بازگرداند. آقاجان تصمیم می‌گیرد خنجر و کتاب را به ناصر، خواهرزاده‌اش بسپارد و ...

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

پخش «نجلا ۱» شبکه افق

مجموعه تلویزیونی «نجلا ۱» یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، تهیه‌کنندگی سعید سعدی و نویسندگی مهدی حمزه است که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم به روی آنتن افق سیما می‌رود.

قصهٔ سریال نجلا در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد و دختری به یک پسر عاشق در آن اوضاع آشفته و نا امنی‌ها وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر پسر بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همهٔ این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی این شب‌ها حوالی ساعت ۲۳ از شبکه افق سیما پخش می شود. همچنین تکرار این مجموعه تلویزیونی روز بعد ساعت ۶ صبح و ۱۱ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.

کدام سریال‌ها در محرم ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟ + تصاویر

«عشق کوفی» به شبکه فراتر رسید

سریال تلویزیونی «عشق کوفی» با کیفیت ۴K-HDR از آنتن شبکه فراتر پخش می‌شود.

«عشق کوفی» یک سریال داستانی مناسبتی محرم است که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده بود قرار است ایام محرم امسال از آنتن شبکه فراتر پخش شود.

این سریال هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه فراتر به روی آنتن می رود.

داستان «عشق کوفی» عاشقانه‌ای از دل تاریخ است که در سال ۶۱ هجری قمری به وقوع پیوسته؛ شکوفایی یک عشق که باعث ایجاد وقایعی در کوفه و کربلا می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حسن آخوندپور، تهیه‌کنندگی سعید سعدی و نویسندگی فائره یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی تولید شده است.

لعیا زنگنه، نادر فلاح، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر سلیمانی، مژگان اخلاقی، جمال‌الدین بیات، مهسا مهجور، مریم کاویانی، محمد اشکان‌فر، سوگل طهماسبی، مهسیما کباری، عمار تفتی، سیدجواد هاشمی، ثریا قاسمی، معصومه زینتی‌صافی و احسان محسنی کیاسری بازیگران «عشق کوفی» هستند.

منبع: ایسنا

705953