برای نکونام خوب نیست بدون هماهنگی او بازیکن بخرند

هافبک ملی پوش اسبق استقلال از شکل حضور این باشگاه در نقل و انتقالات رضایت ندارد.
تصویر برای نکونام خوب نیست بدون هماهنگی او بازیکن بخرند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیروس دین محمدی هافبک ملی پوش سابق استقلال فعالیت باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستانی را نامناسب دانسته و معتقد است با توجه به عدم مشکل مالی هلدینگ خلیج فارس استقلال باید خریدهایی تراز اولی در بازار نقل و انتقالات داشته باشد. گفت و گوی وی را در ادامه می خوانید:

شرایط استقلال را با انتخاب هیات مدیره جدید چطور ارزیابی می‌کنید؟

فعلاً که چیزی از این آقایان ندیدیم و بازیکن خاصی هم جذب تیم نشده است. آنچه که مشخص است، با آمدن هلدینگ خلیج فارس صحبت از شرایط مالی خوب مالک جدید است و در چنین وضعیتی طبیعی است که انتظار داشته باشیم بازیکن خوب و تراز اول خریداری شود. وقتی می‌گویند مشکل مالی وجود ندارد پس باید بازیکنانی در حد و اندازه‌های نام استقلال به خدمت گرفت خصوصاً اینکه این فصل بازی‌های لیگ نخبگان را نیز در پیش داریم.

شنیده می‌شود جذب دو بازیکن بوسنیایی بدون هماهنگی جواد نکونام انجام شده است. نظرتان در خصوص اینگونه خریدها چیست؟

من از این ماجرا اطلاع ندارم و در جریان کم و کیف آن نیستم اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد اصلاً برای سرمربی تیم خوب نیست چرا که بعدا نکونام باید جوابگو باشد. با توجه به این اتفاق، سوال من از آقایان این است شما مگر مدرک مربیگری دارید که بدون هماهنگی سرمربی وارد بازار نقل و انتقالات شده و اقدام به خرید بازیکن برای استقلال می‌کنید؟

استقلال هنوز سرپرست خود را انتخاب نکرده اما صحبت از حضور هادی طباطبایی، مهدی پاشازاده ایمان عالمی و فراز فاطمی روی نیمکت استقلال است. نظرتان در این خصوص چیست ؟

به اعتقاد من تمامی این افراد خوب هستند و با توجه به آنکه سال‌ها تجربه حضور در استقلال را داشته اند، می‌توانند کمک حال باشگاه باشند.

ویژگی‌های مهم یک سرپرست موفق را چه می‌دانید؟

با توجه به اینکه استقلال فصل آینده در لیگ نخبگان آسیا حضور دارد، طبیعی و لازم است سرپرستی انتخاب شود که به زبان انگلیسی مسلط باشد تا بتواند به درستی از پس کارهای مربوطه به آن بازی‌ها برآید. آرامش دادن به بازیکنان در وقت لزوم و رفع تنش‌های احتمالی در طول فصل از جمله فاکتورهای مثبتی است که یک سرپرست باید داشته باشد و البته نامی بزرگ نیز باشد تا بازیکنان به آن احترام گذاشته و از او حساب ببرند ‌.

بدنسازی فصل گذشته استقلال را چطور دیدید و به نظرتان تمرینات پیش فصل آبی پوشان از چه زمانی باید شروع شود؟

شرایط بدنسازی فصل گذشته استقلال را خوب بوده است اما در خصوص شروع تمرینات پیش فصل معمولاً در اروپا ۶ هفته مانده به شروع رقابت‌های لیگ تمرینات استارت زده می‌شود و ما نیز در بوندسلیگا طبق همین فرمول تمریناتمان آغاز می‌شد. در ایران اما حتی اگر یک هفته مانده به لیگ هم تمرینات خودتان را شروع کنید، قهرمان هم می‌شوید!

از شرایط آکادمی باشگاه و برکناری آرش برهانی از سرمربیگری تیم امید استقلال باخبر هستید؟

بله. متاسفانه شنیدم که آرش برهانی خیلی زود و بنا به دلایلی از کار برکنار شده و خسرو حیدری جایگزین او شده است.

ارزیابی شما از این جابجایی چیست؟

به نظرم برهانی در پایه‌های استقلال عملکرد خوبی داشته و توانسته تیم امیدهای باشگاه را به مقام قهرمانی برساند در چنین شرایطی طبیعی است که اتفاقا باید از حضور او در باشگاه استقبال کرد. حقیقتاً از برکناری برهانی تعجب کردم. در خصوص خسرو حیدری هم باید گفت که او تازه در مسیر مربیگری قدم برداشته و بهتر است کار را با تیم‌های پایه آغاز کند چرا که این اتفاق به نفع او است و به نظرم حضور او در لیگ یک اشتباه بوده است.

منبع: خبرورزشی

705902