استقلال و پرسپولیس؛ پولدارهای ناموفق در نقل و انتقالات

استقلال و پرسپولیس یک زمان دندان برای شکار در فصل نقل و انتقالات داشتند و نان نداشتند بخورند اما حالا که نان دارند، انگار دندان برای شکار ندارند!
تصویر استقلال و پرسپولیس؛ پولدارهای ناموفق در نقل و انتقالات

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از واگذاری سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس، این انتظار می‌رفت که مشکلات این تیم‌ها حل شود و از این پس حضور پر قدرتی در نقل و انتقالات و آسیا داشته باشند، اما با شروع فصل نقل و انتقالات، هنوز اتفاق شگفت انگیزی برای این دو تیم در خرید بازیکن نیفتاده است. پس از پایان لیگ بیست و سوم، اوسمار برزیلی سرمربی پرسپولیسی‌ها از این تیم جدا شد و به تیم بوریرام تایلند پیوست و پس از کش و قوس فراوان بالاخره گاریدوی اسپانیایی به عنوان جانشین این مربی معرفی شد. با مالکیت بانک شهر در پرسپولیس انتظار می‌رفت ستارگان این تیم حفظ شوند، اما در اتفاقی عجیب مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند از این تیم جدا شدند، بعلاوه اینکه جدایی عبدالکریم حسن از این تیم نیز محتمل به نظر می‌رسد. با این وجود باشگاه پرسپولیس بعد از مدت‌ها، هنوز بازیکنی را برای ستارگان خود جایگزین نکرده است. قابل توجه است که اکثر خریدهای خوب پرسپولیس اعم از اورونوف و عبدالکریم حسن که از ستاره‌های این تیم در فصل گذشته بودند از سوی رضا درویش، قبل از واگذاری سهام این تیم جذب شدند.

اما در باشگاه استقلال، اتفاقات به صورت دیگری رقم خورده است که با سرباز شدن جلالی و جدایی یامگا، تیم استقلال بازیکنانی جذب کرده است که از نظر هواداران این تیم، قابل مقایسه با بازیکنان جدا شده نیستند. همچنین باشگاه استقلال هنوز در روند تمدید بازیکنان فصل گذشته خود تقریبا ناکام بوده است و نتوانسته بر سر مبلغ، با بازیکنان فصل گذشته خود توافق کند. بلانکو و ماشاریپوف نیز که از ستاره‌های تیم استقلال در فصل گذشته بودند از جانب علی خطیر، مدیرعامل فصل گذشته این تیم قبل از واگذاری سهام استقلال جذب شده‌اند.

خریدهای فصل گذشته استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد این دو تیم قبل از واگذاری، در امر جذب بازیکن و تزریق پول موفق تر عمل کرده‌اند.

تمام این اتفاقات، باعث بدبینی هواداران دو تیم نسبت به سهام داران سرخابی شده است و این شبهه را به وجود آورده که واگذاری سهام سرخابی فقط برای رفع مشکل مجوز انجام شده است تا این دو تیم در آسیا حضور داشته باشند و تا به این لحظه هنوز مشکلاتشان برای تقویت تیم خود حل نشده است.

استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها بعد از واگذاری سهام باشگاه خود انتظار پولدار شدن را داشتند و خرید بازیکنان ستاره را در تیم خود پیش بینی می‌کردند، اما خلاف پیش بینی هواداران، واگذاری دو تیم، گویا فقط برای حل مشکل مجوز بوده است.

منبع: خبرورزشی

705877