طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک آسمان اصفهان را در می‌نوردد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، تندباد و توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش دید در مناطق شرق و شمال استان، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
تصویر طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک آسمان اصفهان را در می‌نوردد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ لیلا امینی، رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده بیانگر شرایط افزایش ابر در اکثر مناطق استان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد که در مناطق شمال و شرق استان با گرد و خاک و کاهش دید همراه خواهد بود.

وی افزود: در مناطق غربی و جنوبی نیز شرایط بارش رگباری موقتی نیز خواهیم داشت.

امینی با اشاره به مخاطرات ناشی از باد گرد خاک در نیمه شمالی استان و صدور هشدار سطح نارنجی گفت: تشدید و ادامه شرایط باد، گرد و خاک و کاهش دید از امروز یکشنبه 17 تیر تا اوایل وقت سه‌شنبه 19 تیر ماه در مناطقی از استان ادامه دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، تندباد و توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش دید در مناطق شرق و شمال استان، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی، بالا رفتن شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: این مخاطره جوی شهرهای آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، کاشان، مهاباد، نایین، نطنز، ورزنه، زواره و کوهپایه را فرا می‌گیرد.

امینی افزود: کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان، احتمال سقوط اشیا و احتمال آسیب به سازه‌های موقتی از مخاطرات این هشدار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در 24 ساعت آینده دما تغییر خاصی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان 40 و کمینه فردا صبح 22 درجه و آران و بیدگل، بادرود، چوپانان، کاشان با 41 درجه و بویین میاندشت با 13 درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: هواشناسی

705825