استقلال پیشکسوتان تحصیلکرده زیادی دارد

کاپیتان اسبق استقلال گفت: استقلال پیشکسوتان تحصیلکرده زیادی دارد که عمری را در این باشگاه سپری کرده اند و حاضرند بی هیچ منتی برای موفقیت استقلال کار کنند.
تصویر استقلال پیشکسوتان تحصیلکرده زیادی دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، شاهرخ بیانی درباره وضعیت این روزهای استقلال صحبت کرد. او در لابه لای حرف هایش گفت استقلال نباید بدون کمیته فنی و اطلاع جواد نکونام وارد بحث یارگیری می‌شد. ادامه حرف های شاهرخ بیانی را در زیر می خوانید:

از آخرین وضعیت نساجی مازندران چه خبر؟

فعلاً همه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. مالک باشگاه قصد واگذاری باشگاه را دارد و باید به او حق داد چرا که تا اینجای کار سنگ تمام گذاشته است و می‌توان گفت تنها مالکی است که نه تنها هیچ بدهی ندارد بلکه تمامی تعهدات را نسبت به بازیکنان و کادر فنی به بهترین شکل ممکن انجام داده است. جا دارد از طریق روزنامه خبر ورزشی یک خسته نباشید به آقای حدادیان گفت. تمامی دلخوشی و تفریح مردم قائمشهر و مازندران تیم نساجی است و امیدوارم آقای حدادیان از تصمیم خود صرفنظر کند و مسئولان استانی نیز در کنار ایشان از هیچ کمکی برای موفقیت نساجی دریغ نکنند. حیف است تیمی مثل نساجی که همچون استقلال قدمتی بالغ بر نیم قرن دارد، در چنین وضعیتی قرار داشته باشد.

شرایط استقلال را با شروع فصل نقل و انتقالات چگونه می‌بینید؟

از روز اول گفتم ساختار باشگاه استقلال باید به بهترین شکل ممکن اصلاح شود. قبل از ورود به بحث نقل و انتقالات لازم است در خصوص کمیته پیشکسوتان به نکته‌ای اشاره کنم. همانطور که مستحضر هستید استقلال پیشکسوتان زیادی دارد و علی آقای جباری نیز از جمله بزرگان باشگاه استقلال محسوب می‌شوند اما متاسفانه تیم پیشکسوتان باشگاه دو تیکه شده است در حالیکه یک تیم باید باشد. در خصوص شرایط استقلال در بازار نقل و انتقالات ایراد مهمی به باشگاه وارد است. باید یک کمیته فنی قوی در باشگاه حضور داشته باشد که متاسفانه چنین کمیته با اهمیتی در باشگاه وجود ندارد تا در چنین شرایطی بگوید اگر میلاد زکی‌پور خوب بود، چرا استقلال او را از دست داد و اگر هم خوب نبود، چرا حالا پس از چند سال دوباره دست نیاز به سوی او دراز شود! یکی دیگر از مشکلات استقلال، قدمت کم بازیکنان در تیم است. به جز حسینی و یکی دو نفر، بقیه حضوری دو، سه ساله در باشگاه پرافتخار استقلال را دارند. در تیم ریشه‌دار و پرافتخاری چون استقلال باید بازیکنانی جذب باشگاه شوند که بتوانند تا ۱۰ سال کمک حال باشگاه باشند. حتماً به خاطر دارید در دوران ما بازیکنان با کیفیتی جذب باشگاه می‌شدند و اکثراً تا پایان دوران فوتبال خود در تیم می‌ماندند و با همین تیم از فوتبال خداحافظی می‌کردند حالا اما شرایط متفاوت شده و بازیکنانی به تیم اضافه می‌شوند که حتی نظر سرمربی نیز در جذب آنان دخیل نبوده است! وجود چنین معضلاتی در تیم به دلیل فقدان یک کمیته فنی کارآمد و قوی است. الان در باشگاههایی مثل بایرن مونیخ و آرسنال، به خدمت گیری بازیکن با نظر کمیته فنی و سرمربی صورت می‌گیرد اینجا اما نه کمیته فنی و نه حتی سرمربی تیم در جذب بعضی از بازیکنان نقش ندارند و شاهد هستیم با سلیقه افراد دیگر، باشگاه اقدام به خرید بازیکن می‌کند و پس از مدتی سرمربی می‌گوید من این بازیکن را نمی‌خواستم! الان رفته اند یک گلر خارجی آورده اند. سوالی که مطرح می‌شود این است که مگر ما گلر نداریم؟ در حالیکه بهترین دروازه‌بان ایران را داریم، رفتید یک خارجی را آورده اید! بهتر بود یک جوان آینده‌دار را می‌آوردیم که تا ۵ سال دیگر صاحب یک سنگربان مطمئن و با تجربه می‌شدیم. این اتفاقات کارشناسی نیست و ایراد آن نیز به باشگاه برمی‌گردد. اصلاً معلوم نیست انتخاب دروازه‌بان خارجی با چه کسی بوده است؟ مگر می‌شود با دیدن فیلم اقدام به خرید بازیکن کرد؟ استقلال باید به دنبال بازیکنانی باشد که سابقه بازی ملی داشته باشد نه اینکه طرف طی سه سال گذشته ۵ بازی هم نکرده باشد! بروز چنین اتفاقاتی از مشکلات باشگاهی است که کمیته فنی ندارد. با توجه به شرایط موجود امروز، وجود کمیته فنی کارآمد از واجبات استقلال است.

با وجود پیشکسوتان زیادی که باشگاه استقلال دارد اما هنوز برای تیم سرپرست انتخاب نشده. نظرتان در این خصوص چیست؟

استقلال پیشکسوتان تحصیلکرده زیادی دارد که عمری را در این باشگاه سپری کرده اند و حاضرند بی هیچ منتی برای موفقیت استقلال کار کنند. موسپیدانی که با عرق و تعصب برای استقلال افتخار آفرینی کردند و سالها به عشق پیراهن آبی مجانی برای این تیم توپ زدند. بنابراین حقشان است که امروز باشگاه از وجود آنان در ساختار خود استفاده کند. اگرچه بحث هیئت مدیره متفاوت است. برای آقای کارخانه احترام زیادی قائلم اما ایشان مربی والیبال است و از فضای فوتبال کم اطلاع است. مثل این می‌ماند که من بروم در تشکیلات والیبال. حقیقتاً من چه کمکی می‌توانم به والیبال بکنم؟ وقتی بزرگانی همچون حسن روشن، هادی نراقی، جهانگیر کوثری و دیگر پیشکسوتان تحصیلکرده و ملی پوش سابق را داریم، چرا نباید از حضور آنان در هیئت مدیره استفاده کرد؟ شما نگاهی به بایرن مونیخ پر افتخار کنید و متوجه می‌شوید در تمامی سال‌های گذشته از بزرگانی چون بکن باوئر و رومنینگه در ساختار مدیریتی باشگاه خود استفاده می‌کردند.

نظرتان در خصوص اعضای هیئت مدیره باشگاه چیست؟

اعضای هیئت مدیره باید افرادی مثل آقای شهریاری باشند که هم سابقه مدیریتی در فوتبال داشته باشند و هم اینکه استقلالی باشند. مطمئن باشید افرادی که با فضای فوتبال آشنا نباشند نمی‌توانند تاثیرگذار باشند و با چنین شرایطی کارها به خوبی پیش نمی‌رود.در فصلی که قرار است در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا حضور داشته باشیم، جای فوتبالی‌ها در هیئت مدیره استقلال خالی است چرا که این افراد به لحاظ فنی می‌توانند کمک‌های شایانی داشته باشند.

خیلی ها معتقدند با توجه به مصدومیتی که برای یامگا در تمرینات استقلال رخ داده است باید از او به بهترین شکل ممکن حمایت کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

یامگا تا زمانی که برای استقلال بازی می‌کرد، با تعصب هرچه تمام‌تر به دنبال موفقیت تیم بود و باشگاه باید تمام امکانات خود را برای کمک به او به کار گیرد و طبق قرارداد و حتی بیشتر به او کمک کرد چرا که عضوی از خانواده استقلال است و اگر دوست داشت، حتی تا زمان حصول سلامتی کامل کنار تیم باشد. بالاخره او حساس‌ترین عضو بدن خود را برای استقلال از دست داده و شایسته است به بهترین شکل ممکن ایرانی بودن خود را در این شرایط نشان دهیم.

و حرف پایانی؟

فقط خدا کند شرایط به بهترین شکل ممکن برای استقلال به پیش برود. هواداران نگران تیم هستند و در تماس‌های خود با ما از اینکه کارها به شکلی محرمانه پیش می‌رود احساس نگرانی می‌کنند. معتقدم باشگاه باید یک سخنگو داشته باشد و هواداران بدانند در باشگاه چه خبر است. پارسال نکونام همواره در مورد بازیکنان حرف می‌زد اما این روزها سکوت کرده و نمی‌دانم جذب بازیکنان با رضایت او انجام می‌شود یا نه؟ آنچه که مهم است بازیکنانی باید جذب باشگاه شوند که هم به لحاظ فنی در سطح بالایی قرار داشته باشند و هم آنکه دوستدار تیم و رنگ آبی باشند. در بازار تابستانی اگر هزینه می‌کنیم باید بازیکنانی را به خدمت گرفت که به کار بیایند نه آنکه فقط لیست را پر کنند.شخصا معتقدم داشتن ۲۰ بازیکن خوب بهتر از آن است که ۲۵ بازیکن معمولی داشته باشی به ویژه آنکه امسال در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا هم حضور داریم ‌. امیدوارم فعالیت‌های باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستانی به گونه‌ای باشد که جواد نکونام مثل فصل گذشته نگوید دستم خالی بود.امروزه در هیچ جای دنیا مربی نمی‌گوید بازیکن نداشتم چرا که هواداران در صورت چنین اظهار نظری می‌گویند اگر بازیکن نداشتی چرا قرارداد بستی؟ امیدوارم جواد نکونام این فصل بهترین بازیکنان مد نظر خود را برای موفقیت و افتخارآفرینی استقلال جذب کند.

منبع: خبرورزشی

705700