برای خداحافظی با ۲ ستاره بی‌تکرار فوتبال جهان باید آماده شویم

نشانه خداحافظی دو ابر ستاره فوتبال جهان از چند روز قبل هویدا شده بود.
تصویر برای خداحافظی با ۲ ستاره بی‌تکرار فوتبال جهان باید آماده شویم

به گزارش سایت خبری پرسون، کم نیستند کسانی که دنیای فوتبال بدون مسی و رونالدو را با عصر یخبندان مقایسه کرده‌اند. عصری در ابتدای خلقت که با یادآوری جزئیات آن بر اساس یافته‌های علمی حسی غریب به انسان دست می‌دهد.

در هزاره سوم فوتبال چند قدم جلوتر رفت و این پیشرفت را مدیون دو ابر ستاره پرتغالی و آرژانتینی بود. رونالدو و مسی در رقابت با یکدیگر تمام رکوردهای ملی و باشگاهی را شکستند و الگوی عجیب از ثبات در درخشش برای تمام جهانیان و بشریت ارائه دادند.

هیچکس دوست ندارد خداحافظی آنها را ببیند اما مگر می‌توان با جبر زمان جنگید؟ بعد از پنجمین جام جهانی در قطر، مسی دلایل کافی برای خداحافظی داشت اما او هم دلش نیامد از فوتبال برود. رونالدو هم حالا ششمین یورو خود را تجربه کرده و می‌گویند شاید ششمین جام جهانی را هم ببیند، تنها رکوردی که دو ابر ستاره ندارند حضور در ۶ جام جهانی است. اما نشانه‌هایی هست که این رویا را دست نیافتنی‌تر از همیشه می‌کند. البته که در تاریخ جام جهانی بازیکنان ۴۰ ساله زیادی داشته‌ایم، دینوزوف در ۴۱ سالگی فاتح جام جهانی شد و روژه میلا در ۴۲ سالگی گل زد اما کیست که طاقت ضعف دیدن ضعف مسی و رونالدو یا نیمکت نشینی آنها را داشته باشد؟

دیدارهای کوپا آمریکای ۲۰۲۴ همزمان با یورو ۲۰۲۴ در حال برگزاری است. آمریکا و آلمان شاهد آخرین حضور دو ابر ستاره در لباس تیم‌های ملی کشورشان هستند. مسابقات به مرحله حذفی رسید و ضیافت پنالتی‌ها رخ داد. دو ابر ستاره با بازوبند کاپیتانی کشورهایشان مطابق معمول پشت ضربه ایستادند...

طنز تاریخ و زمانه این است که در فاصله زمانی بسیار کوتاه ابتدا کریس رونالدو مقابل اسلوونی پنالتی خراب کرد و سپس لیونل مسی برابر اکوادور چیپ زد و ضربه‌اش به دیرک خورد! هر دو کاپیتان و ابر ستاره عصبانی شدند، مسی بر زبان آورد و رونالدو اشک ریخت و از تماشاگران عذرخواهی کرد. هر دو مدیون دروازه‌بانان تیمشان شدند، دیگو کاستا و امی مارتینز اجازه ندادند این پایان رونالدو و مسی در جام باشد اما....

حالا رونالدو پنالتی اش را برابر فرانسه گل کرده اما پرتغال از یورو خارج شد. آرژانتین هم با مسی به نیمه نهایی رسیده که مشخص نیست سرنوشتش در دو بازی باقی مانده چه خواهد بود. آنچه مشخص است خراب کردن پنالتی توسط دو ابر گلزن دنیا بود اتفاقی که یک پیام داشت و آن سلام به آغاز پایان افسانه مسی و رونالدو بود.

چقدر تلخ است اما آن روز نزدیک‌تر از همیشه شده، روزی که باید فوتبال را بدون مسی و رونالدو دنبال کنیم. بازوبند کاپیتانی پرتغال و آرژانتین را بر بازوی کسان دیگر ببینیم و این دو افسانه را در جایگاه به لطف کارگردان تلویزیونی که بسته آنها را به بینندگان هدیه کند.

منبع: مهر

705698