بورس هم به رییس‌جمهور سلام کرد/ رشد عجیب در یک روز

یک کارشناس اقتصاد گفت: انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهورر تابلو معاملات بورس را سبز کرد.
تصویر بورس هم به رییس‌جمهور سلام کرد/ رشد عجیب در یک روز

به گزارش سایت خبری پرسون، در اولین ساعات امروز بورس با رشد 76هزار واحدی روبه رو شد. در این زمینه بهنام صمدی،کارشناس بورس، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین دلیل رشد بازار سرمایه را با قطعیت پیروزی مسعودپزشکیان اعلام کرد وادامه داد: سیاست‌هایی که ایشان در دوران انتخابات جهت تنش‌زدایی با دنیا اعلام کردند یک سیگنال بسیار مهم برای بازار سرمایه بود اینکه عنوان شد «سایه یکی از ریسک‌های سیستماتیک از بازار برداشته خواهد شد». قطعا یک وعده است و نمی‌شود انتظار داشت به زودی محقق شود ولی ایجاد همین گفتمان باعث اعتماد بازار سرمایه شد و به همین ترتیب شاخص بورس سبز شد.

این اقتصاددان به تمجید از تیم اقتصادی همراه مسعود پزشکیان پرداخت و حسین عبده تبریزی و علی طیب‌نیا را به عنوان عوامل موثر در واکنش مثبت بازار سرمایه دانست و ادامه داد: در سه سال گذشته حال بازارسرمایه اصلا خوب نبود هر چند وعده های دولت قبل پیرامون این بازار بود ولی سرانجام تصمیمات متعددی گرفته شد که باعث سقوط بورس شد.

صمدی تشریح کرد : در این دوره اهالی بازار سرمایه کنش‌گری زیادی در انتخابات داشتند و کمک کردند که انتخابات پرشوری داشته باشیم، و امروز هم داریم نتیجه اش را در تابلو معاملات میبینیم .

این کارشناس اقتصاد ضمن اینکه اینده بورس را خوشبینانه پیشبینی کرد در رابطه با انتظارات بازار سرمایه در قبال اعتمادشان به دولت توضیح داد: پیشبینی‌پذیر شدن اقتصاد، حذف قیمت‌گذاری دستوری، تشکیل کانون‌سهامداران‌حقیقی و... از جمله خواسته های سرمایه‌گذاران است.

صمدی در آخر اشاره کرد : بورس نباید قلک دولت باشد و باید به آن نگاه سرمایه گذاری داشته باشند، و کمک کنند بازار سرمایه تقویت شود، قطعا هر اقدامی برای بازار سرمایه انجام شود به نفع مردم و اقتصاد خواهد بود .

منبع: خبرآنلاین

705597