در المپیک پرقدرت حضور پیدا خواهیم کرد

سرمربی تیم ملی شمشیربازی تاکید کرد که بچه‌ها به بلوغ لازم رسیدند و می‌دانند مدال المپیک چه ارزشی برای خودشان و این رشته دارد.
تصویر در المپیک پرقدرت حضور پیدا خواهیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، پیمان فخری در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی شمشیربازی اظهار داشت: آخرین مرحله اردوی تیم ملی شمشیربازی در جریان است و چند روز زودتر به پاریس اعزام می‌شویم. در اردوی فرانسه از 26 تیرماه با مصر اردوی مشترک داریم که تا 3 مرداد ماه ادامه دارد. سه روز قبل از آغاز مسابقات وارد دهکده می‌شویم و نمی‌خواهیم زودتر وارد دهکده شویم چون شرایط خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است. 12 سال است این بچه‌ها شبانه روز برای کسب مدال تلاش کردند؛ بازیکنان در یک سال گذشته زحمت زیادی کشیدند و جا دارد از زحمات امین قربانی قدردانی کنم. بچه‌ها به بلوغ لازم رسیدند و می‌دانند این مدال چه ارزشی برای خودشان و این رشته دارد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی عنوان کرد: در المپیک 8 کشور حضور دارند که یکی از آنها ایران است که این بزرگی کار تیم ما را نشان می‌دهد. این کشورها امکانات کلان دارند و ما چین و ژاپن را با وجود امکانات زیاد پشت سر گذاشتیم.

فخری با اشاره به اهمیت اردوی پاریس تیم ملی شمشیربازی گفت: اردوی تعیین کننده‌ای در پاریس داریم. 4 نفر اول از 16 نفر اول در این اردو هستند و کمک زیادی در جمع بندی کار ما دارد.

وی در خصوص نوسان سابریست‌ها در مسابقات مختلف گفت: موضوع این است که بچه‌ها مقابل شمشیربازان بزرگی قرار گرفتند. در این رشته تمرکز نقش مهمی دارد. اینکه توانستند جبران کنند بسیار مهم است. سابر ما همیشه شخص محور بوده است، اما این دوره برگ برنده ما در نفراتی است که خیلی شاخص نیستند. اینکه در یک سال و نیم گذشته چرا برخی افراد شاخص نتوانستند به تمرکز برمی‌گردد. ژیلاگی در هفته گذشته در جمع شانزده نفر شکست خورد ولی در المپیک متفاوت است. اینکه نفرات دیگر ما قوی شدند برگ برنده است.

وی در خصوص رقبای ایران در المپیک گفت: در دور اول قطعاً به آمریکا می خوردیم. یک اتفاق بد این بود که در چند مسابقه اخیر رنکینگ ما پایین آمد و قرعه سخت شد. در 2015 که آمریکا رنکینگ یک دنیا بود را شکست دادیم. در حال حاضر هم رنکینگ دو است و تیم یکدستی دارد. ما هم آنالیز و تحلیل خوبی داریم و پر قدرت حاضر می‌شویم.

منبع: تسنیم

705589