افزایش سرقت رمزارزها در حملات هکری

میزان رمزارز به سرقت رفته در حملات هک و نفوذ به شبکه‌ها در شش ماه نخست سال میلادی جاری، دو برابر شد و به ۱.۳۸ میلیارد دلار رسید.
تصویر افزایش سرقت رمزارزها در حملات هکری

به گزارش سایت خبری پرسون، میزان رمزارز به سرقت رفته در نیمه اول سال میلادی گذشته، ۶۵۷ میلیون دلار بود.

طبق آمار شرکت اطلاعات بلاکچین «تی آر ام»، ۷۰ درصد از کل رمزارز مسروقه مربوط به پنج حمله بزرگ بوده است. درست مثل سال ۲۰۲۳ و سال‌های دیگر، عمده اموال مسروقه مربوط به شمار کوچکی از حملات، بود.

میزان رمزارز مسروقه در سال میلادی جاری همچنان پایین‌تر از حدود دو میلیارد دلار است که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به سرقت رفت و رکوردی در این زمینه به ثبت رساند.

طبق گزارش «تی آر ام»، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، مانند امسال، قیمت رمزارزها به رکورد بالایی افزایش پیدا کرده بود و همین قیمت بالا هم احتمالا عامل افزایش میزان سرقت رمزارز شد.

دو شیوه اصلی سرقت رمزارز، دسترسی غیرمجاز هکرها به کلیدهای خصوصی و «سید کد» بود که رشته‌های رمزنگاری شده اعدادی هستند که اجازه می‌دهند فرد به یک کیف رمزارز، دسترسی پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بزرگترین حمله در سال ۲۰۲۴ تاکنون، سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین و بیش از ۴۵۰۰ توکن از صرافی رمزارز ژاپنی «دی ام ام بیت‌کوین» بوده است. علت این حمله هنوز مشخص نیست.

منبع: ایسنا

705565