اجرای برنامه ویژه در پایتخت برای ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: مباحث ایمنی و امنیت شهری را با کمک دیگر مجموعه‌های مرتبط به موضوعات مدنظر در آموزش و ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی اضافه می‌کنیم.
تصویر اجرای برنامه ویژه در پایتخت برای ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه طرح ویژه‌ای با عنوان ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی در دستور کار داریم، مطرح کرد: تا سال گذشته در ۳۰ محله شهر تهران به صورت ویژه این طرح را برگزار کردیم و گروه‌های تسهیل‌گر و کنش‌گران محلی را آموزش دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در شیوه‌نامه آموزشی ۱۴۰۳ تعداد محلات تحت پوشش را ۲ برابر افزایش دادیم، گفت: بنا بر این است که خدمات آموزشی را در محلات متمرکز کنیم و از ظرفیت مردمی و کنش‌گران محلی استفاده کنیم. در راستای این امر تسهیل‌گرانی که آموزش دیده هستند در سطح محلات حضور خواهند یافت و دوره‌های مختلف آموزشی و اقلام آموزشی به شهروندان و ساکنین محلات ارائه خواهد شد.

استفاده از مشارکت مردمی برای ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در نظر گرفته شده است که در سطح محلات با همکاری ساکنان محله برگزار خواهند شد، اظهار داشت: این امر انجام خواهد شد تا بتوانیم با استفاده از مشارکت مردمی در راستای ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح شامل چند بخش اعم از مدیریت پسماند، نظافت شهری، ترافیک و حریم خصوصی است، خاطرنشان کرد: با توجه به این امر رویکرد ما این است که بتوانیم به صورت کار گروهی و با استفاده از ظرفیت‌های درون‌بخشی شهرداری تهران کار را پیش ببریم.

امیری در پایان تصریح کرد: از ظرفیت‌های سازمان‌های بیرون بخشی شهرداری تهران از جمله نیروی انتظامی نیز استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم مباحث ایمنی و امنیت شهری را به موضوعات اضافه کنیم و شهروندان را در خصوص رعایت نکاتی که به افزایش ضریب امنیتی محله کمک می‌کند، آموزش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین

705554

مطالب مرتبط