خارجی‌های استقلال مثل هندوانه دربسته هستند

پیشکسوت استقلال گفت: امیدوارم جواد نکونام نسبت به فصل قبل و نتایجی که با استقلال گرفت درس عبرتی گرفته باشد تا بتواند در دور جدید مسابقات لیگ برتر اتفاقات مثبت را برای این تیم رقم بزند و در نهایت بتواند قهرمانی را برای هواداران استقلال.
تصویر خارجی‌های استقلال مثل هندوانه دربسته هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن یوسفی بازیکن اسبق تیم استقلال درباره شرایط استقلال پس از تعیین قطعی جواد نکونام برای هدایت این تیم و در آستانه شروع فصل تمرینات و بدنسازی این تیم همچنین شرایط تیم ملی و گروه‌بندی مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال بعد از انتخابات اخیر در بخش هیئت مدیره را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به هر حال هر کسی در استقلال باشد باید بداند که این تیم به کسب پیروزی و نتایج مطلوب در مسابقات لیگ برتر پیش رو به شدت نیازمند است به همین خاطر باید بیش از هر چیز به این موضوع توجه داشته باشند که استقلال بتواند بهترین نتایج را از آن خود کند. هر چقدر مشکلات استقلال در بخش مدیریتی کمتر باشد و بتواند با دغدغه کمتری در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشته باشد به همان اندازه می‌تواند نتایج بهتری هم در مسابقات لیگ نخبگان آسیا و جام حذفی به دست بیاورد ما می‌دانیم که استقلال کار سختی در پیش دارد و قطعاً در چنین شرایطی باید کادر مدیریتی از این نظر همه شرایط را برای تیم مهیا کند.

برخی از پیشکسوتان و مدیران اسبق معتقدند استقلال در بخش مدیریتی ترکیب خوبی پیدا نکرده است؟
به هر حال هر اتفاقی بیفتد این استقلال باید نتیجه بگیرد. بالاخره مدیرانی که الان هستند یا مدیرانی که توانایی‌شان کمتر است یا بیشتر است در نهایت می‌توانند سهم کمی در نتایج استقلال در لیگ برتر بگیرند به نظر من بیشترین چیز به خود بچه‌ها و اعضای کادر فنی تیم بستگی دارد آنها باید بتوانند در مسابقات خوب ظاهر شوند و نتایج مورد نظر را بگیرند اگر اینگونه نباشد هر چقدر هم مدیران قوی بالای سر تیم باشند تاثیری نمی‌کند و یا برعکس اگر کادر مدیریتی قوی نباشد و تیم بخواهد قهرمان شود می‌رود و قهرمان می‌شود.

با توجه به ادامه حضور نکونام و شرایط فعلی و بازیکنانی که به تیم آمده‌اند یا تمدید کرده‌اند فکر می‌کنید استقلال بخت قهرمانی دارد؟
استقلال در فصل قبل نشان داد با جواد نکونام میل به قهرمانی را داشت اما در برخی تصمیمات تاکتیکی و تکنیکی در لحظات حساس اشتباه داشت. امیدوارم جواد نکونام نسبت به فصل قبل و نتایجی که با استقلال گرفت درس عبرتی گرفته باشد تا بتواند در دور جدید مسابقات لیگ برتر اتفاقات مثبت را برای این تیم رقم بزند و در نهایت بتواند قهرمانی را برای هواداران استقلال.

درباره بازیکنان خارجی تازه وارد چه صحبتی دارید؟
صحبت خاصی نمی‌توان کرد خارجی‌های استقلال مثل هندوانه دربسته هستند. باید مسابقات شروع شود و بعد آنها را مورد ارزیابی قرار بدهیم اما اینکه جواد نکونام تایید کرده این بازیکنان به استقلال بیایند می‌تواند با توجه به اتفاقات قبلی مورد بررسی قرار بگیرد.

منظورتان چیست؟
خوب جواد نکونام در بحث بازگرداندن رافائل سیلوا و جذب گوستاوو بلانکو و ماشاری‌پوف نشان داد که عملکرد خوبی در رابطه با جذب بازیکنان خارجی دارد و همه این سه بازیکن توانستند مثل یامگا نفرات موثری در ترکیب تیم استقلال باشند. البته ما شنیدیم که قرار بود اورونوف به استقلال بیاید که اگر او می‌آمد بهتر از ماشاریپوف بود. ولی به هر حال ماشاریپوف هم به عنوان کاپیتان تیم فوتبال ازبکستان عملکرد بدی نداشت و اتفاقاً خوب بود اما دیر در ترکیب و جایی که باید بازی می‌کرد جا افتاد. حالا هم خوب و بد بازیکنان تازه وارد خارجی قطعاً به جواد نکونام برمی‌گردد باید ببینیم او چه تصمیمی گرفته و این بازیکنان را بر چه اساسی به جمع نفرات تیمش اضافه کرده است.

درباره ادامه همراهی حسین حسینی با استقلال چه صحبتی دارید؟
صحبت خاصی نیست او بازیکن استقلال است و قطعاً به خاطر اینکه توانسته بهترین نتایج را درون دروازه استقلال در فصل قبل بگیرد باید در فصل جدید هم در کنار دیگر بازیکنان استقلال حضور داشته باشد. امیدوارم مشکل خاصی به وجود نیاید و او همچنان در خدمت استقلال بماند. این بازیکن جزو نفرات با اخلاق فوتبال ایران است و در رده ملی هم عملکرد خیلی خوب و سابقه درخشانی دارد. ظاهرا مشکلی به وجود آمده که امیدوارم این مشکل ظرف روزهای آینده برطرف شود.

درباره فصل بدنسازی و اهمیت آن چه صحبتی دارید؟
قطعا همه می‌دانیم که فصل بدنسازی یکی از دوره‌های مهم مسابقات لیگ برتر است که اگر تیم استقلال در فصل قبل را ببینیم متوجه می‌شویم دستیار اسپانیایی جواد نکونام در این زمینه عملکرد خوبی داشت چون ما او را یک فرد کاربلد و اروپایی کارکرده دیدیم استقلال در خیلی از بازی‌ها که از تیم حریف عقب می‌افتاد ناگهان موتور دومش روشن می‌شد و با کامبک زدن می‌توانست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. این به وجود نمی‌آید مگر با بدنسازی خوب و قدرت بدنی بالا امیدوارم این وضعیت در ادامه فصل آینده هم برای استقلال وجود داشته باشد چون هر چقدر بدن بازیکنان قویتر باشد می‌تواند نقاط ضعف تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان را پوشش بدهد.

درباره قرعه کشی جام جهانی و مرحله مقدماتی بعدی چه صحبتی دارید؟
به نظرم قرعه کشی فوق العاده خوبی بود اگر ما بخواهیم بدون اغراق حرف بزنیم باید گفت که از این بهتر نمی‌شد. ما الان فقط با قطر و ازبکستان بازی داریم که بازی‌های حساسی برای ما خواهند بود. این دو تیم در دیدارهای آخرشان تیم ما را اذیت کردند بنابراین ما باید بتوانیم در این مرحله از سد آنها عبور کنیم تا به عنوان تیم اول به رقابت‌های جام جهانی برسیم. البته با اعزام ۸ تیم به جام جهانی از آسیا سهمیه زیاد شده و احتمال اینکه ما حذف بشویم و نرویم خیلی خیلی کم است اما باز هم ما باید مقتدرانه برویم و نشان بدهیم که چرا در سید یک آسیا قرار گرفته‌ایم.

به نظر شما این بازی‌ها می‌تواند مسابقات تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در جام جهانی باشد؟
این هم می‌تواند یک نظریه قابل تعمق به شمار برود اینکه ما از مسابقاتی مثل دیدار با قرقیزستان امارات یا کره شمالی به عنوان بازی تدارکاتی آسان استفاده کنیم و از دیدار با تیم‌های قطر و ازبکستان به چشم دیدارهای تدارکاتی محکم تا بتوانیم خودمان را برای صعود به دور بعدی مرحله مقدماتی جام جهانی در مرحله گروهی صعود کنیم قطعاً صعود به مرحله دوم جام جهانی می‌تواند ورق فوتبال ایران را برگرداند و فوتبال کشورمان را یک گام بزرگ به جلو ببرد.

منبع: خبرورزشی

705547