قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۳۶۳ دلار و ۸۶ سنت رسید.
تصویر قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه تثبیت شده و در آستانه دومین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. تاجران منتظر اطلاعات اشتغال آمریکا هستند تا مسیر فدرال رزرو برای کاهش احتمالی نرخ بهره را تخمین بزنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 2363 دلار و 86 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.09 درصدی به 2371 دلار و 50 سنت رسیده است.

ارزش دلار طی یک هفته گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از کند شدن رشد اقتصاد در این کشور بود. تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته افزایش یافته است.

تمرکز بازار در حال حاضر به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود.

تحلیلگران عقیده دارند در صورت ضعف بازار اشتغال آمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از ماه سپتامبر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت طلا را تا سطح 2400 دلار بالا ببرد.

تاجران در حال حاضر 73 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران انتظار دارند متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی برابر با 2200 دلار در هر اونس باشد و در 2025 تا 2050 دلار پایین بیاید.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.06 درصد کاهش به 30 دلار و 83 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.22 درصدی 1003 دلار و 63 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/58

منبع: تسنیم

705453