افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
تصویر افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیائیان، با اشاره به وضعیت جوی استان‌های مختلف طی روزهای آینده، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار است و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: از روز شنبه تا دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ تیرماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران، برخی نقاط در گیلان و غرب مازندران، ابرناکی، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه طی این مدت در ارتفاعات کرمان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک انتظار می‌رود، گفت: پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیرماه)، افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد و در غرب و جنوب غرب کشور تا شنبه، افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی،‌ در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی پنج روز آینده، در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد، گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا روز جمعه مواج هستند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ تیرماه) کمی ابری و وزش باد از بعدازظهر افزایش ابر و باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و ۳۹ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۱۶ تیرماه) نیمه ابری و افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ و ۴۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

705365