ابراز نگرانی افسران صهیونیستی درباره جنگ در غزه

برخی مسئولان و افسران ارشد رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در نوار غزه، اذعان کردند که دیگر تحقق اهداف جنگ ممکن نیست.

تصویر ابراز نگرانی افسران صهیونیستی درباره جنگ در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی مسئولان و افسران ارشد رژیم صهیونیستی گفتند که توقف جنگ بهترین راه برای بازگرداندن اسرای صهیونیست است.

این افسران صهیونیست با اشاره به اینکه تحقق اهداف جنگ دیگر ممکن نیست، درباره فرسایش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پیش از جنگ احتمالی در شمال فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کردند.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفتند که با اجرای آتش‌بس در نوار غزه در کوتاه مدت موافق هستند حتی اگر به باقی ماندن حماس در قدرت منجر شود.

به گفته این افسران، رژیم صهیونیستی که پس از چند دهه وارد طولانی‌ترین جنگ شده است، به اندازه کافی برای ادامه جنگ در صورت وقوع نبرد زمینی علیه لبنان، آمادگی ندارد و نیروهای آن نیاز به زمان برای بازیابی دارند.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از برخی منابع نوشت که پس از گذشت حدود ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی به قطعات یدکی، مهمات، انگیزه و حتی سرباز نیاز دارد همچنانکه برخی نیروهای ذخیره نیز اعتماد به فرماندهان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، همه تانک‌های مستقر در غزه نیز توانایی کامل شلیک گلوله را ندارند.

از سوی دیگر فرمانده میدانی تیپ پیاده نظام «نهال» رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: من معتقدم که ما به مدت چند ماه و حتی چند سال نمی توانیم از محورهای «فیلادلفیا» در جنوب نوار غزه و «نتزاریم» در مرکز این باریکه خارج شویم.

وی اذعان کرد: تیپ ما ۵۰ نیروی خود را در غزه از دست داده است و ما باید به درخواست‌های مادران اسرا و نیروهای ذخیره برای پایان دادن به جنگ و آتش‌بس توجه کنیم.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۷۰ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

695102