8 قابلیت جذاب بروزرسانی جدید تلگرام

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد. در نسخه جدید Telegram، امکانات ویژه‌ای برای استفاده از مینی اپ‌ها نظیر همستر کامبت و چندین قابلیت دیگر اضافه شده است.
تصویر 8 قابلیت جذاب بروزرسانی جدید تلگرام

به گزارش سایت خبری پرسون، با به پایان رسیدن ششمین ماه از سال ۲۰۲۴ تلگرام هشت قابلیت جذاب را در قالب یک آپدیت جدید به پیام‌رسان محبوب خود اضافه کرد. این آپدیت‌ها علاوه بر بهینه‌سازی تجربه کاربری روی کسب درآمد از این اپلیکیشن نیز تمرکز دارند.

در ادامه با بروزرسانی‌های جدید این پیام‌رسان که در آستانه یک میلیاردی شدن قرار دارد آشنا خواهیم شد.

آپدیت جدید تلگرام با دنیایی از قابلیت های جدید

دو قابلیت جدید افزوده شده به تلگرام مربوط به «مینی اپ‌ها» و خرید محتوای دیجیتال از طریق «ستاره‌های تلگرام» هستند. از سوی دیگر در آپدیت جدید، پیشرفت‌های جالبی هم در حوزه تعاملی‌تر شدن استوری‌های تلگرام حاصل شده است.

در ادامه این قابلیت های آپدیت جدید تلگرام را بررسی خواهیم کرد.

نوار مینی اپ‌ها

تلگرام ادعا می‌کند که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر تلگرام از مینی اپ‌ها برای خرید، دسترسی به سرویس‌ها و انجام بازی‌ها استفاده می‌کنند.

نوار مینی اپ Telegram

این افراد از آپدیت بعدی تلگرام می‌توانند تمامی مینی اپلیکیشن‌های خود را در یک نوار کوچک پاپ‌آپ در پایین صفحه نمایش قرار دهند تا امکان پاسخ‌دهی همزمان به پیام‌ها و استفاده از این مینی اپ‌ها در حداقل زمان فعال‌سازی فراهم باشد.

برای کوچک کردن یک مینی اپ و انتقال آن به این نوار جدید تنها لازم است قسمت بالای مینی اپ را گرفته و به پایین بکشیم. از سوی دیگر برای دسترسی مجدد به این مینی اپ نیز باید نوار مربوطه آن را از قسمت پایین صفحه نمایش انتخاب کرده و مینی اپ مورد نظر را برگزید.

پرداخت با استفاده از ستاره‌های تلگرام

ماه گذشته تلگرام از سیستم پرداخت «ستاره‌های تلگرام» برای خرید محتوای دیجیتال در مینی اپ‌ها خبر داد. اکنون آپدیت جدید این پیام‌رسان به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد با پست کردن تصاویر و ویدیوی تبلیغاتی این ستاره‌ها را کسب کنند و برای خرید محتوا از آن‌ها استفاده نمایند.

آپدیت جدید تلگرام قابلیت

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند هم از این ستاره‌ها برای تبلیغ کانال خود و جذب مخاطب بیشتر بهره ببرند و هم آن‌ها را به رمزارزتبدیل کرده و برداشت نمایند.

جستجو در استوری‌ها به کمک هشتگ

حتما کار با هشتگ‌ها در تلگرام را تجربه کرده‌اید. ضربه زدن روی یک هشتگ خاص تمامی محتوای مربوط به آن در چت‌ها و کانال‌های عمومی را نمایش می‌دهد. آپدیت جدید تلگرام این قابلیت را به استوری‌های تلگرام آورده؛ به‌طوری که با انتخاب هشتگ‌های درون یک استوری می‌توانید تمامی استوری‌های مرتبط با آن هشتگ را مشاهده کنید.

هشتگ استوری

این قابلیت جدید می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا بسیار حائز اهمیت باشد و کمک بسزایی به دیده شدن کانال و پروفایل آن‌ها کند.

جستجوی استوری‌ها از طریق مکان

در آپدیت جدید تلگرام افرادی که زیاد سفر می‌روند می‌توانند یک تگ مرتبط با مکان را در استوری‌های خود قرار دهند تا سایر افراد با استفاده از آن‌ها بتوانند سایر تصاویر مرتبط با آن مکان را مشاهده کنند.

آپدیت جدید تلگرام قابلیت

کلیک کردن روی تگ‌های موقعیت دقیقا مانند هشتگ‌هاست و استوری‌ها و پست‌های مرتبط با آن مکان را به نمایش درمی‌آورد. البته طبیعتا تنها استوری‌های عمومی در نتایج این جستجو نمایان شده و استوری‌های شخصی یا مخفی به عموم کاربران نشان داده نخواهند شد.

ابزارک مربوط به قرار دادن لینک در استوری

آپدیت جدید پیام‌رسان تلگرام به کاربران پریمیوم اجازه می‌دهد تا با افزودن یک «ابزارک لینک» در استوری خود، لینک مدنظرشان را مطابق نظر خود طراحی و تزیین کرده و به مخاطبین خود نشان دهند.

استوری Telegram

این لینک بسیار شخصی‌سازی‌پذیر است و می‌توان بخش‌های مختلفی از آن اعم از رنگ پس‌زمینه، آدرس لینک و دیگر جلوه‌های بصری آن را مطابق نظر خود تغییر داد.

جایزه برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا

سیستم جدید ستاره‌های تلگرام از این پس هم به توسعه‌دهندگان محتوا و سرویس‌های دیجیتالی و هم به تولیدکنندگان محتوا اجازه خواهد داد که ستاره‌های کسب‌شده خود را یا صرف خرید ارز دیجیتال Toncoin کنند و یا به‌طور مستقیم برای بخش تبلیغات تلگرام مورد استفاده قرار دهند.

تولیدکنندگان محتوا Telegram

تلگرام در فرآیند تبدیل ستاره‌ها با سایر ارزها تقریبا هیچ کمیسیونی از کاربران دریافت نکرده و حتی در صورت ورود به بخش Telegram Ads تخفیفی سی درصدی را هم برای سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در نظر خواهد گرفت.

تبدیل ستاره‌ها به رمزارز Toncoin

آپدیت جدید تلگرام قابلیت

اگر ستاره‌های زیادی در تلگرام کسب کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را به رمزارز Toncoin تبدیل کرده و از این طریق درآمدزایی مستقیم داشته باشید. Toncoin اکنون رمزارزشی معتبر و شناخته‌شده در شبکه‌های مالی دیجیتالی به شمار رفته و بدون هیچ مشکلی قابل معاوضه با سایر رمزارزهاست.

تخفیف تبلیغات برای تولیدکنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان

در آپدیت جدید تلگرام توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا این قابلیت را دارند که با خرج کردن ستاره‌های خود از تخفیف‌هایی تا سقف ۳۰ درصد برای تبلیغات کانال یا بات خود برخوردار شوند. این کار طبیعتا هزینه تبلیغات برای کاربران را به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

منبع: گجت‌نیوز

695063