تیک آبی اینستاگرام چیست؟+روش دریافت

یکی از فاکتورهای مهمی که هر کاربر اینستاگرام ، به‌خصوص کاربران تجاری، افراد معروف و صاحبان برندها و کسب‌وکارها آرزوی آن را دارند، دریافت تیک آبی اینستاگرام در صفحه خود است. تیک آبی اینستاگرام، نشان کوچکی است که در کنار نام پروفایل برخی از کاربران نمایش داده می‌شود اما تیک آبی نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت؟
تصویر تیک آبی اینستاگرام چیست؟+روش دریافت

به گزارش سایت خبری پرسون، بسیاری از کاربران که از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند، به‌دنبال دریافت تیک آبی اینستاگرام هستند. تیک آبی در واقع روشی است که با کمک آن قادر هستید هویت خود را تأیید کرده و اعتبار زیادی در این شبکه اجتماعی به‌دست بیاورید.

برخلاف شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تیک آبی پولی در این شبکه وجود نداشته و نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای آن نخواهید داشت. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی روش‌ها و نکاتی که برای این کار وجود دارند را بررسی کنیم. در انتها می‌توانید تیک آبی رایگان را به‌دست بیاورید.

تیک آبی اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

موضوعی که برای بسیاری از افراد سوال شده این است که اصلا تیک آبی اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ در پاسخ باید گفت که این شبکه اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی است که درزمینه اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و نظرات فعالیت می‌کند. افراد زیادی در آن فعالیت کرده و نمی‌توان به‌راحتی به هرکسی اطمینان کرد. درصورتی‌که یک پیج دارای تیک آبی باشد، می‌توانید به آن اعتماد کنید.

در واقع تنها درصورت تأیید هویت این پیج از سمت شرکت متا، تیک آبی برای آن صادر خواهد شد. به همین دلیل است که افراد دارای این نشان، قطعا مخاطبین بیشتری را به خود جذب می‌کنند. حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که قیمت تیک آبی اینستاگرام چقدر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این تیک به‌صورت رایگان به افراد داده می‌شود.

چه کسانی واجد دریافت تیک آبی هستند؟

قبل ‌از این‌‌که نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام را باهم بررسی کنیم، بهتر است ببینیم که چه کسانی واجد شرایط دریافت این نشان هستند. درصورتی ‌که می‌خواهید این نشان را دریافت کنید، باید ببینید که آیا در لیست واجدین قرار دارید یا خیر. افرادی که قادر به دریافت این نشان هستند عبارت‌اند از:

  • افرادی که حساب کاربری آن‌ها واقعی است.
  • کاربرانی که پیج پابلیک یا عمومی دارند.
  • اطلاعات آن‌ها کامل است.
  • فردی شناخته شده باشند.
  • در دسته‌بندی‌های اصلی این نشان قرار بگیرند.

مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

شاید با خودتان فکر کنید که روش های دریافت تیک آبی اینستاگرام بسیار سخت بوده و نمی‌توان به‌راحتی آن را انجام داد؛ اما به این صورت نیست. مراحل این کار بسیار ساده بوده و به‌راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. این مراحل به شرح زیر هستند.

ورود به اکانت

اولین مرحله‌ای که در روش های دریافت تیک آبی اینستاگرام وجود دارد، ورود به اکانت است. این قدم بسیار مهم بوده و باید آن را با دقت بالا انجام دهید. دلیل اهمیت این موضوع این است که بسیاری از افراد دارای چندین اکانت با نام یا آیدی مشابه هستند.

به همین دلیل باید از قبل اطمینان داشته باشید که در حساب کاربری اصلی خود هستید. برای این کار نوار پایین صفحه، چندین ثانیه انگشت خود را روی آواتار نگه دارید تا بدانید در کدام یک از حساب‌های کاربری خود هستید. همچنین می‌توانید به بخش اطلاعات حساب خود مراجعه کنید.

تیک آبی اینستاگرام

ارسال درخواست تیک آبی

مرحله دیگری که باید برای دریافت تیک آبی اینستاگرام آن را طی کنید، ارسال درخواست به شرکت متا است. قبل‌تر این درخواست مستقیم به شرکت فیسبوک ارسال می‌شد؛ اما پس‌از تغییر نام این شرکت به متا، حال تمامی درخواست‌ها به آن ارسال می‌شوند. مراحلی که باید برای ارسال درخواست طی کنید به‌شکل زیر هستند:

  • وارد اکانت اینستاگرام خود شده و آیکون 3 نقطه یا همبرگری را انتخاب کنید.
  • به بخش تنظیمات اکانت یا Setting رفته و روی گزینه Account یا حساب شخصی کلیک کنید.
  • حال قادر هستید در این بخش روی گزینه Request Verification کلیک کرده و درخواست خود را ارسال کنید.

تأیید هویت شخصی

پس ‌از این‌‌که درخواست خود مبنی بر دریافت تیک آبی اینستاگرام را ارسال کردید، باید هویت شخصی خود را برای این شرکت کامل کنید. برای تأیید هویت باید نام کاملی که در شناسنامه و گذرنامه ثبت شده را به‌طور دقیق وارد کنید.

همچنین باید نامی که دیگران شما را با آن می‌شناسند نیز وارد کرده و دسته‌بندی اکانت خود را نیز از میان گزینه‌های ارائه شده، ضربه بزنید. این دسته‌بندی‌ها شامل رسانه و اخبار، ورزش، سیاست یا دولت، موسیقی و مد و فشن می‌شوند.

چقدر طول می‌کشد که تیک آبی دریافت کنیم؟

آخرین نکته‌ای که باید در روش های دریافت تیک آبی اینستاگرام به شما ارائه دهیم، مدت زمانی است که این تیک تأیید می‌شود. بسیاری از افراد فکر می‌کنند به‌دلیل بزرگ‌ بودن شرکت متا این درخواست در چندین دقیقه یا نهایتا تا انتهای روز انجام می‌شود. اما باید گفت که این‌طور نیست.

باید فرایندهای مختلفی توسط سیستم این شرکت انجام بگیرد تا هویت شما، واقعی بودن آن، محبوبیت شما و مرتبط بودن با دسته‌بندی تأیید شود. تمامی این امور حداقل 2 روز طول می‌کشد. به‌طور میانگین در طول یک هفته این درخواست تکمیل خواهد شد.

جمع‌بندی

اگر به‌ دنبال دریافت تیک آبی رایگان هستید، باید بگوییم که نیازی به پرداخت اشتراک تیک آبی اینستاگرام ندارید. این تیک به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. البته باید گفت که شرایط مختلفی برای دریافت آن وجود دارد.

از پراهمیت‌ترین شرایطی که برای این کار وجود دارد باید به تأیید هویت اصلی شما و معروف بودن حساب کاربری اشاره کرد. تمامی نکاتی که باید دراین‌رابطه می‌دانستید را باهم بررسی کردیم. حال قادر هستید در کمترین زمان ممکن این نشان اعتبار را دریافت کنید.

منبع: نمناک

694972