ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا با شعار ترامپ!

مجارستان اعلام کرد که از امروز (دوشنبه) ریاست دوره‌ای خود در اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند، ریاستی که 6 ماهه است و بوداپست شعار دوره ریاست خود را به‌صورت تلویحی از شعار انتخاباتی «دونالد ترامپ» الهام گرفته است.

تصویر ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا با شعار ترامپ!

به گزارش سایت خبری پرسون، بوداپست امروز اعلام کرد که مجارستان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برای ۶ ماه آینده بر عهده گرفته است. رئیس‌جمهور مجارستان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، بوداپست شعار این دوره ۶ ماهه را «اروپا را دوباره باعظمت کنیم» اعلام کرده است، شعاری که به شعار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره دارد، یعنی «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم».

بوداپست در حالی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را تحویل گرفت که متحدان آمریکا در سراسر جهان بیم آن دارند که با روی کار آمدن ترامپ در انتخابات امسال آمریکا، واشنگتن تعاملات خود را با آن‌ها کاهش دهد؛ امری که موجب تقلای آن‌ها برای احیا و تعمیق روابط خود با ترامپ شده است.

بر اساس گزارش تازه‌ای از روزنامه وال‌استریت ژورنال، مقامات ارشد دولت‌های خارجی مخصوصاً در یک سال گذشته سعی کرده‌اند ارتباط خود را با ترامپ و مشاوران او در حوزه امنیت ملی تقویت کنند تا برای ریاست‌جمهوری او هم آماده باشند.

ریاست‌جمهوری مجارستان تصویری از مکعب «روبیک» را که ساخته یک پروفسور مجارستانی است، به‌عنوان نماد بیانیه خود منتشر و اعلام کرد: «این مکعب نمایانگر نبوغ مجارستان و پیچیدگی امور اروپا است.»

بوداپست اعلام کرده که سعی دارد در دوره ریاست خود با حل‌وفصل مشکلات اروپا، ضمن حفظ اتحاد اعضای این اتحادیه، عزم و منافع هر یک از اعضا را هم در نظر بگیرد.

ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا که در دوره نخست‌وزیری «ویکتور اوربان» سیاستمدار نزدیک به ترامپ اتفاق افتاده، هم‌زمان است با موفقیت غیرمنتظره جریان راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا.

روابط مجارستان و اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر به سردی گراییده، زیرا بروکسل، بوداپست را به نقض قوانین اتحادیه اروپا و اصول دموکراتیک متهم کرده و تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده است. تا زمان روشن‌شدن نتیجه تحقیقات، بخش زیادی از بودجه‌های مجارستان در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

مجارستان در نخستین روز سال میلادی آینده ریاست دوره‌ای این اتحادیه را به لهستان تحویل خواهد داد.

منبع: ایسنا

694913