چند نماینده ی اصفهان عضو هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس دوازدهم شدند.؟

اصفهان-ایرنا- بر اساس انتخابات صورت گرفته در کمیسیون ها، پنج نماینده استان اصفهان عضو هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس دوازدهم شدند.
تصویر چند نماینده ی اصفهان عضو هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس دوازدهم شدند.؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ اعضای هیات رئیسه ۱۰ کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی شامل امنیت ملی، صنایع و معادن، امور داخلی کشور و شوراها، عمران، اقتصادی، آموزش، کشاورزی، بهداشت و درمان و انرژی مشخص شدند و تکلیف سه کمیسیون دیگر( اجتماعی، حقوقی و قضائی و فرهنگی) بعد از رسیدن به حد نصاب تعیین خواهد شد.

در این میان؛ عباس مقتدایی، حامد یزدیان و مهدی طغیانی نمایندگان حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند به ترتیب با عنوان نائب اول کمیسیون امنیت ملی، دبیر دوم کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی و نائب اول کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.

همچنین زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و الهام آزاد نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس دوازدهم به ترتیب به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و دبیر دوم کمیسیون برنامه و بودجه در ترکیب هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس جای گرفتند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون و گقارد منصوریان نماینده ارامنه اصفهان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عضو شدند.

رحیم کریمی نماینده مردم لنجان در کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی عضو شد.

امیر حسین بانکی پور فرد از دیگر نمایندگان اصفهان و حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز در کمیسیون فرهنگی عضو شدند.

سید مسعود خاتمی نماینده خوانسار و گلپایگان و حسین عبدلی نماینده نطنز و قمصر در کمیسیون بهداشت عضو شدند.

مصطفی معینی آرانی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل به عضویت کمیسیون اصل نود مجلس در آمد.

اکبر پولادی نماینده سمیرم و رمضان رحیمی نماینده فلاورجان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضو شدند.

رسول بخشی از دیگر نمایندگان اصفهان به همراه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شدند.

احمد بخشایش نماینده اردستان‌ نیز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شد.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر به عضویت کمیسیون‌حقوقی و قضایی مجلس در آمد.

همچنین حبیب قاسمی نماینده شهرضا و دهاقان در کمیسیون عمران مجلس عضو شد.

۱۰ خرداد امسال بررسی اعتبار نامه نمایندگان مجلس دوازدهم شورای اسلامی به پایان رسید و روند عضویت وکلای ملت در کمیسیون های تخصصی آغاز شد.

حجم تقاضاها برای عضویت در کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون برنامه و بودجه، انرژی، صنایع و امنیت ملی از سقف تعیین شده بالاتر رفت. همچنین در مواردی هم مانند کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی و قضایی میزان تقاضاها کمتر از سقف تعیین شده برای کمیسیون های مجلس است.

بر اساس گزارش معاونت قوانین مجلس در امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها، ابتدا مدرک تحصیلی و بعد سابقه کاری، اجرایی، نمایندگی و عضویت در کمیسیون تخصصی مورد درخواست مد نظر قرار می‌گیرد. چنانچه تعداد متقاضیان برای عضویت در یک کمیسیون خاص همچون کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون امنیت ملی از سقف تعیین شده اعضای آن کمیسیون بالاتر باشد اولویت با کسانی است که امتیاز بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها داشته باشند.

فهرست اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس در حالی اعلام شده است که هنوز تکلیف عضویت تعداد زیادی از نمایندگان در کمیسیون ها مشخص نشده و فرصت اعتراض و امکان جا به جایی نمایندگان وجود دارد.

منبع: ایرنا

694843