تشریح جلسه هم‌اندیشی درباره قرارداد شهرداری تهران با چین

عضو شورای شهر تهران جزئیات جلسه هم‌اندیشی درباره قرارداد شهرداری تهران با چین را تشریح کرد.
تصویر تشریح جلسه هم‌اندیشی درباره قرارداد شهرداری تهران با چین

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه تمام اسناد، مدارک و جزئیات محرمانه و غیرمحرمانه قرارداد حمل و نقلی شهرداری تهران با چین در جلسه هم‌اندیشی در اختیار اعضا شورای شهر قرار گرفته است، گفت: من در جلسه هم‌اندیشی حضور داشتم و معاونت حمل و نقل و کارشناسان این معاونت درباره سیر بسته‌شدن این قرارداد توضیحاتی ارائه کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ابهامات مطرح شده درخصوص این قرارداد که از سوی برخی از اعضا مطرح شده بود، در این جلسه رفع شد، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های اولیه و قرارداد را به صورت کامل توضیح دادند و همچنین تغییرات ایجاد شده و جزییات کامل موارد توضیخ داده شد. همچنین به سوالات اعضا در خصوص این قرارداد نیز به طور کامل پاسخ داده شد. فکر نمی‌کنم دیگر ابهاماتی باقی مانده باشد، چراکه به صورت کامل موارد در ارتباط با قرارداد مطرح شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره‌ عدم حضور برخی از اعضا خاطرنشان کرد: افرادی که سوالاتی داشتند در این جلسه حضور پیدا کردند و البته برخی از دوستان نیز در این جلسه حضور نداشتند. آقای چمران از اعضا تقاضا کرده بود که هر کسی در رابطه با قرارداد چین هر سوال و ابهامی دارد، در این جلسه مطرح کند که بعد از این در این خصوص در صحن شورا موضوعاتی را مطرح نکنند و هر سوالی دارند در این جلسه بپرسند و اطلاعات کامل را به دست بیاورند.

آقامیری در پاسخ به این سوال که شهردار تهران در مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری از انعقاد تفاهم‌نامه ۱۳ میلیارد یورویی با یک شرکت چینی خبردادند آیا شورای شهر نیز در جریان انعقاد این تفاهم‌نامه قرار دارد و این تفاهم‌نامه مربوط به چه موضوعاتی است تصریح کرد: تفاهم‌نامه یک مقدمه است و هیچ بار مالی ندارد. این قابلیت را دارد که هر زمان توان مالی داشتند آن را با تصویب شورا فعال کنند و مانند تفاهم‌نامه‌ای که درخصوص ۶۳۰ دستگاه واگن در سال ۹۵ بسته شده بود و ما آن را تبدیل به قرارداد کردیم.

منبع: ایلنا

694842